צבא בשילוב אהבה

לרגל יום האהבה-סיפור אהבתם של ירונה ולירון ויינברג, שני קציני צה"ל, מעורר השראה; ירונה ולירון מתחזקים זוגיות, תוך שירות צבאי ומפגשים בסופי שבוע

1
780
קצינים ואוהבים. ירונה ולירון ויינברג. צילום דובר צה"ל

סיפור אהבה מקסים ומעורר השראה של שני קצינים בצה"ל, ירונה ולירון ויינברג, שמשרתים במרחק האחד מהשניה ונפגשים בסופי שבוע בביתם בתל מונד.

ירונה (22) ולירון (23) משרתים שניהם כקצינים בצה"ל. נדירים סופי השבוע הרצופים שהם מבלים אחד בחברת השני, ולא לבושים במדים.

מערכת נתניה און ליין בדקה כיצד שומרים על האהבה בתנאים אלה.

היכרותם החלה כבר מגיל קטן. "אנחנו מכירים מאז ומתמיד. נולדנו, גדלנו, התחנכנו וגם התאהבנו בתל מונד. ההורים שלנו חברים מאוד טובים, ותמיד רצו שנהיה ביחד. גדלנו אחד לצד השני. עד השנים המאוחרות של חטיבת הביניים בכלל לא חשבנו באופן רומנטי אחד על השני" סיפרה ירונה.

לירון הוסיף: "בחטיבה הדרכנו יחד בתנועת הנוער "בני עקיבא". עברנו יחד חוויות מרגשות, מעצבות ומשמחות. ההתנדבות קירבה בנינו מאוד. בערך שם הבנו שאנחנו אוהבים אחד את השני, והפכנו לזוג".

"כשסיימנו תיכון היה ברור לשנינו שאנחנו ממשיכים במסלול ההתנדבות והתרומה ועשינו שנת מכינה. אני הייתי במכינה בשם "צה"לי", מכינה קדם צבאית לבנות דתיות, ולירון היה במכינת "עלי" סיפרה ירונה.

לאחר שנה במכינה התגייסו השניים לצה"ל. כל אחד מהם התגייס למסלול אחר. לירון התגייס לצנחנים ואילו ירונה לדובר צה"ל".

המטרה: להיות קצינים בצה"ל

"עשיתי טירונות ואימון מתקדם ואז יצאתי לקורס מ"כים" סיפר לירון מדבר בעוד ירונה חייכה בגאווה. "הייתי מפקד כיתה שמונה חודשים ואז יצאתי לקורס קצינים בבה"ד אחת. התפקיד הראשון שלי בתור קצין היה מפקד צוות בפלוגת "חץ" בגדוד 202. עכשיו אני משרת בתור מפקד מחלקה 7 בגדוד, כלומר אחראי על כל הפעלת האש בגדוד 202".

כאמור ירונה התגייסה לדובר צה"ל. "עברתי קורס והשתבצתי בנציגות פיקוד דרום, אחרי תקופה התקדמתי להיות דוברת החטיבה הצפונית בעזה ואז יצאתי לקורס קצינים. בסיום הקורס שובצתי להיות מפקדת מחלקה בבית הספר הצבאי לתקשורת. אחרי תקופה הפכתי להיות מפקדת הקורס למקצועות הדוברות".

"לשנינו היה מאוד ברור שאנחנו רוצים להיות קצינים. אנחנו מאוד אוהבים את הצבא ומבחינתנו אנחנו רוצים לתרום למדינה שלנו איך ואיפה שאפשר". השלימו שניהם את המשפט אחד של השני בהתרגשות שאי אפשר לפספס.

"זה קשה לתחזק זוגיות כשאנחנו שני קצינים בצה"ל, במיוחד לאור העובדה שלירון תלוי בפעילות המבצעית של הצבא. הוא תופס קו וסוגר הרבה, וגם אני סוגרת המון שבתות עם החיילים שלי בקורס." הוסיפה ירונה. "אני חושבת שהכי הרבה זמן שלא התראינו הייתה תקופה של 80 ימים. היציאות שלנו היו הפוכות וזה היה משוגע".

״דיברנו כל יום כמה פעמים ביום. היתרון בזוגיות שלנו הוא שאנחנו מאוד מבינים אחד את השני. שנינו בתוך המסגרת הצבאית, שנינו מפקדים והשפה שלנו משותפת. היה מאוד קשה אבל עושה לי טוב לדעת ששנינו עושים דברים גדולים ומשפיעים. זה נותן את הכוח להמשיך למרות הקושי והגעגוע" אמר לירון.

ויתרו על ירח דבש וזכו להפתעה

למרות כל הקשיים, ירונה ולירון לא ויתרו על האהבה ולפני חצי שנה התחתנו. גם שם כמובן הצבא לא עמד מהצד. "התחתנו ביום חמישי, חתונה קטנה ומצומצמת, עם המשפחה והחברים הקרובים. תכננו מיד אחרי החתונה לקחת חופש ולנסוע לירח דבש. התרגשנו מאוד, חיכינו לזה, אבל לצערנו שלושה ימים אחרי התחיל מבצע שומר חומות. סיפרה ירונה ולירון השלים: "היה לנו ברור שאנחנו לא יוצאים לחופש. אין סיכוי שאנחנו ״נוטשים את הספינה״ ברגעים קריטיים כאלה. הבנו שמשהו גדול עומד לקרות מבחינה צבאית, והחלטנו לא לקחת חופש".

"החלטנו לוותר על ירח הדבש שלנו ולתרום אותו לזוג מהדרום, שיתרחקו מהאזור בזמן המבצע ויממשו את החופש שאנחנו בחרנו שלא לממש" ירונה אומרת ומתרגשת. "לאורך כל הדרך אמרתי ללירון – כשאת עושה טוב, הטוב חוזר אליך".

ירונה צדקה. הטוב באמת חזר אליהם, וכפליים. כמה חודשים אחרי, מישהו מארצות הברית שראה את פוסט התרומה בפייסבוק של השניים, החליט שכאות תודה ובמחווה מרגשת הוא נותן להם במתנה שלושה ימים במלון בירושלים, כדי שיצאו לירח דבש מאוחר.

״זה היה מדהים.״ ירונה ולירון מסכמים את הסיפור בהתרגשות. "ריגש ואתנו מאוד לראות את הערבות ההדדית בעם שלנו. זאת ההוכחה לכך שתמיד צריך לעשות טוב."

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן