פרשת פגסוס-החשד: הטלפון הנייד של מרים פיירברג איכר הודבק ברוגלה

כפי שנחשף בכלכליסט החשד הוא שבנוסף לעשרות בכירים ההדבקה בפגסוס הגיעה לראש עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר ובנה צפריר; בכירים: "פגיעה בדמוקרטיה" השר בר לב: תוקם ועדת בדיקה ממשלתית

0
664
ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר. צילום באדיבות עיריית נתניה

המשטרה שתלה, לכאורה, את תכנת פגסוס בטלפונים הניידים של בכירים רבים במדינה. כפי שעולה מתחקיר כלכליסט ההדבקה ההמונית בפגסוס הגיעה למנכל"ים של משרדי ממשלה, אנשי עסקים, פעילי מחאות הנכים ויוצאי אתיופיה. כמו כן מנהלי חברות ענק, קרובים של ראשי ממשלה וראשי ערים. ההדבקה של טלפונים סלולריים בתכנת פגסוס נעשתה על מנת להשיג מידע מודיעיני. בנוסף הודבקו טלפונים סלולרים של עיתונאים, על מנת לבדוק הדלפת מידע.

עוד עולה, כי הטלפונים הניידים של ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר ובנה צפריר הודבקו ברוגלה, סמוך למעצרם, בשנת 2016, בחשד, לכאורה, לעבירות מרמה ושוחד. הטלפון הסלולרי של ראש העירייה, פיירברג-איכר הודבק בתכנת מעקב, אך כפי שעולה מן התחקיר, המשטרה לא מצאה בו דבר. גם הטלפון של בנה צפריר הודבק והמשטרה השיגה ממנו התכתבויות שלו עם קבלן. בשנת 2019 נסגר התיק נגדם מחוסר ראיות.

חשיפת הפרשה גרמה לזעזוע בקרב ראשי המדינה. בכירים רבים התייחסו לפרשה כאל פגיעה חמורה בדמוקרטיה. השר לבטחון פנים, עומר בר לב הודיע על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית. הוועדה תחקור את החשד להאזנות הסתר והחשד לפגיעה בזכויות האזרחים.

השר בר לב התחייב שוועדת הבדיקה תבחן לעומק ולרוחב את כל הטענות. "במשמרת שלי המחדלים הללו לא יקרו. המשטרה נמצאת תחת האחריות שלי ובסמכות שלי. אני אוודא שאם היתה פגיעה בדמוקרטיה, שקרתה בשנים הקודמות, אוקיע אותה ולא אתן לה לקרות".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, מסר, כי אם הפרסומים נכונים הם חמורים מאד. לדבריו כלים אלה לא נועדו ל'פישינג' בקרב אזרחי ישראל או בקרב אנשי ציבור בישראל. עוד הדגיש ראש הממשלה, כי "לא נשאיר את הציבור בלי מענה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן