פרשת נתניה-בלוף ומרססי המים: ההיגיון הפשוט ניצח

1
89
צילום fotolia

היועץ המשפטי לממשלה הכריע: אסר על עיריית נתניה להשתמש במרססי מים כתחליף למפוחי עלים האסורים על-פי חוק.

המחלוקת המשפטית בדבר חוקיות השימוש במפוחים מסוג מרססי-מים בעיר נתניה ואשר כונתה "נתניה-בלוף", הגיעה לסיומה: הלשכה המשפטית של עיריית נתניה הודיעה כי בהתאם להמלצות היועץ המשפטי לממשלה והמשרד להגנת הסביבה, ייאסר רשמית השימוש במרססי מים כתחליף למפוחי עלים האסורים על-פי חוק. ההחלטה התקבלה בעקבות פנייתו של חבר המועצה עו"ד אדיר בנימיני, הממונה על הגנת הסביבה, ליועץ המשפטי לממשלה שיתערב בנושא.

חבר מועצת העיר נתניה, עו"ד אדיר בנימיני. צילום סטודיו ליאורית
חבר מועצת העיר נתניה, עו"ד אדיר בנימיני. צילום סטודיו ליאורית

הנושא עלה לראשונה לפני כשנתיים בכתבת תחקיר של נתניה און ליין – ksn. לפני כשנה עלה הנושא שוב לסדר היום הציבורי, בעקבות שורה של תלונות מצד תושבים, בהם הפעילים החברתיים יפעת שמר ועמיר פרי. השניים טענו בתוקף, כי בעוד החוק אוסר לחלוטין שימוש במפוח אוויר, מצאו בעיריית נתניה תחליף בדמות השימוש במרסס מים, שפעולתו זהה.

עו"ד בנימיני שקיים בעניין דיון מקצועי מקיף במסגרת הוועדה שבראשה הוא עומד, קבע כי בניגוד לעמדת הלשכה המשפטית העירונית אין להשתמש במכשיר. חיזוק לכך התקבל מהייעוץ המשפטי של המשרד להגנת הסביבה שקבע גם הוא כי אין להשתמש במכשיר. ואולם, זמן מה לאחר מכן, ככל הנראה בעקבות לחץ של גורמים עירוניים, התהפכה ההחלטה לאחר שהתקבלה חוו"ד נוספת המאשרת השימוש. כעת, כך נדמה, עם התערבות היועץ המשפטי לממשלה, ייאלצו בעירייה למצוא פתרון אחר לגריפת עלים – כזה העומד בדרישת החוק.

תגובה 1

  1. כל הכבוד לחבר המועצת העיר נתניה עו"ד אדיר בנימיני Adir Benyamini, מחזיק תיק הגנת הסביבה בעירית נתניה! נלחמת בנחישות ולא ויתרת וזאת בניגוד לרצונם של הגורמים העירוניים הרלוונטיים! זה בהחלט אמיץ ונדיר ולא מובן מאליו! גאה על כך שהיתה לי הזכות לקחת חלק במאבק ולייצג את עמדת התושבים המתנגדים לשימוש במפוח. תודה כמובן גם ל עמיר פרי דורון פדלון ו נתניה און ליין עכשיו נותר רק לוודא שהפיקוח העירוני יעשה את תפקידו נאמנה ויאכוף את האיסור הגורף בשימוש במפוח/מרסס מים ודומיהם ושהגננים בשירות העירייה יפסיקו להשתמש במפוחים!

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן