פרס חינוך מחוזי לקריית החינוך חמ"ד ריגלר בנתניה

קריית החינוך חמ"ד ריגלר זכתה בפרס מחוזי של משרד החינוך לשנת הלימודים תשפ"ב; בית הספר מועמד לפרס החינוך הארצי

0
423
חנוכת המסלול התורני בריגלר בנובמבר 2021. צילום רן אליהו

קרית חינוך חמ"ד "ריגלר" בנתניה, בניהולו של אורי כהן, זכתה בפרס החינוך המחוזי של מחוז תל אביב במשרד החינוך. קרית החינוך אף הומלצה על ידי מנהלת מחוז תל אביב, חיה שיטאי, לקבלת פרס החינוך הארצי לשנת הלימודים תשפ"ב.

ממשרד החינוך מסרו, כי בחירת קרית החינוך, נעשתה על ידי ועדה מחוזית בראשות אבי הראל, סגן מנהלת המחוז, רונית זכאי מפקחת המחוז. בנוסף רבקה הלינגר מחמ"ד המחוז, בהשתתפות אנשי חינוך ורשות.

הוועדה בחנה בתי ספר וגנים במספר קריטריונים. למידה משמעותית, מענה לצורכי התלמידים, אקלים בית ספרי, ערכי מדינת ישראל, שותפות הורים, תרבות ארגונית ועוד.

מנהלת המחוז, שיטאי ,ברכה את מנהל בית הספר ואת הצוותים החינוכיים. זאת על היותם מובילי דרך חינוכית ייחודית. על יצירתיות וחדשנות ועל היותם מודל להתנהגות מקצועית איכותית. "אנו עומדים כיום אל מול האתגר הגדול של שמירה על שגרה ככל שניתן. קידום תלמידינו והבאתם להישגים הנדרשים חרף הקשיים שמציבה בפנינו תקופה זו. אני מאמינה כי בכוחכם להוביל ולהצעיד את המערכת לעבר חדשנות פדגוגית, ליזום ולייצר פתרונות מתאימים לכל אתגר".

ראש העירעעה, מרים פיירברג-איכר, הביעה סיפוק וגאווה בבית הספר. "אני גאה בצוותי ההוראה של בית הספר, במנהל בית הספר, אורי כהן, ובתלמידי בית הספר ריגלר על ההישג. אין ספק שמדובר באות הערכה על הוראה פרטנית, הרואה כל אחד ואחד מתלמידי בית הספר. על מעקב אחר הלמידה והפעלת שיטות הוראה מעשירות. שיטות שהובילו את בית הספר להישג חסר תקדים גם ברמת הזכאות לבגרות. אשר נסק השנה ל–98 אחוזי זכאות לבגרות".

הנימוקים שהובילו לקבלת הפרס

"בית הספר "ריגלר", השייך לחמ"ד הוא בית ספר מקיף שש-שנתי לבנים ולבנות. בשנה האחרונה שולב בבית הספר מסלול "אורות" לבנות מהמגזר התורני בחמ"ד. המסלול מונה כ-70 בנות בחט"ב שמבקשות להתחנך במסלול תורני אולפני.

הצוות החינוכי-מקצועי הוא צוות מסור שמכיל ומוביל את תלמידיו להעצמה בכל המישורים. תרבות העבודה בבית הספר במהלך השנים האחרונות, יחד עם תהליכי חניכה והעצמה ושיטות הוראה ייחודיות הובילו לעלייה משמעותית בהישגי התלמידים. כמו גם במעורבות החברתית ובאחוז התלמידים והתלמידות המתגייסים לשירות משמעותי בצה"ל או לשירות לאומי.

בבית הספר כיתות ומרחבי למידה חדשניים, חדרי מחשבים ומעבדות, חדרי ספח, ספרייה ומרחבי הכלה.

בנוסף בבית הספר הוקם מתחם ספורט ייחודי (נינג'ה) שעוצב על ידי התלמידים בכיתות החנ"מ.

המוסד החינוכי מפתח ומיישם דרכים מגוונות ללמידה מצמיחה המעניקה ללומדים ערכים, ידע ומיומנויות לשגשוג במציאות משתנה. כל זאת תוך קידום הישגיות, חדשנות, יצירתיות ומצוינות לימודית וחברתית. המוסד החינוכי מיישם מגוון חלופות בהוראה-למידה-הערכה ומפתח סביבות למידה מגוונות (פיזיות ומקוונות) התורמות לפיתוח מיומנויות של למידה עצמאית ושיתופית.

בבית הספר קיימות מגוון תוכניות הפועלות לקידות ההכלה ושילוב התלמידים כמו: תוכנית מעברים-"מכינה קדם תיכונית"- תכנית ייחודית לתלמידי כיתות ט' לפני המעבר לתיכון.
מרכז שלבי"ם – שער לעתיד בטוח. מסגרת המציעה לתלמידים סיוע לימודי פרטני כמענה לקשייהם. המרכז פועל כל יום בבית הספר בין השעות 17:00-13:00. בוגרי בית הספר מלמדים בו.
קורסים לתלמידים-תלמידי כיתות שח"ר מקבלים קורסים שונים במטרה לייצר מוטיבציה ותחושת שייכות לביה"ס.

על כל אלה ועוד ראוי בית חינוך ריגלר לפרס חינוך".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן