פסטרמה הודו בחרדל ודבש – מתכון ביתי

1
284
צילום fotolia

מי מאיתנו, הורים לילדים, לא מכיר את ההכנות הבלתי-פוסקות בבוקר, בהכנת כריכים לילדים, שיהיו גם טעימים (לילדים), גם מגוונים (נמאס כבר מעוד פעם ממרח שוקולד) וכמובן אכילים. האמת, שהרגלת ילד לאכול וגם לאהוב אוכל שאין בו את כל התוספים התעשייתיים, שלא כולל הטבעת המנה בקטשופ וסוכרים, זה עניין של הרגל מהגיל בו צומחות להם שיניים. את מחיר הכניעה שלנו בגיל שנתיים ושלוש, נשלם בהמשך. ועכשיו לסיפור המתכון. לפני כשבוע, באחד הימים החורפיים, הקפיצה אותי רעייתי לסופר השכונתי במרכז אלון בשכונת קריית השרון. בעוד משוטט בין המדפים פגשתי מכרה ותיקה מנתניה. תוך זמן קצר התגלגלה השיחה להרגלי התזונה של הילדים ואהבתו של בנה לנקניק הודו פסטרמה. היא שאלה אם יש לי רעיון למתכון, כזה ביתי ושימושי להכנת סנדוויצ'ים לבית הספר ושיחסוך את הריצה לסופר בכל פעם שנגמרת הפסטרמה. אז שימו עליכם סינור וניכנס ביחד למטבח.

פסטרמה הודו חרדל ודבש – הגרסה הביתית

מצרכים:
פרפר הודו נקי (בערך קילו וחצי)
4 כוסות מים
4 כפיות מלח
4 כפיות סוכר
2 כפות שמן זית
3 כפות חרדל דיז'ון
2 כפות רוטב צ'ילי מתוק
2 כפות דבש
כפית פפריקה מתוקה
כפית סויה
2 כפות רוטב טריאקי מוכן

אופן ההכנה:

לוקחים את נתח ההודו ומשרים אותו ללילה שלם בקערה עם המים, המלח והסוכר. חשוב מאוד, שהמים יכסו את הנתח. לאחר לילה במקרר נוציא את הנתח. יש כאלה המקפלים אותו באמצעות ניילון נצמד לכמה שעות (או קשירה) לקבלת צורה מעוגלת יותר. נייבש את הנתח בעזרת מגבת יבשה ובקערה נפרדת נערבב את שאר המרכיבים. נצפה את הנתח בתערובת של המרכיבים (חרדל, שמן זית, פפריקה, צ'ילי מתוק, כפית וטריאקי). אגב, לפי טעמכם תוכלו ליצור תערובת שונה של תבלינים ונכניס למקרר לשש שעות נוספות.
נקפיץ את הנתח על מחבת לוהט ונגיעה של שמן לחמש עד שמונה דקות. בינתיים נחמם תנור לחום של 140 מעלות, נכסה את התבנית בנייר כסף עם רבע כוס מים ונאפה עוד כשעתיים ועשרים דקות  (תלוי בסוג התנור). זיכרו, מדובר בבשר רזה.

 

תגובה 1

  1. מתכון לא מוצלח במיוחד, יוצא יבשושי מבחוץ, ועל-גבול-הנא מבפנים. ככלל, חזה הודו גדול שמעצבים לפסטרמה, צריך בילוי ארוך מאד בתנור בחום נמוך מאד – כ 3 שעות ב 130 מעלות (ואפשר לקצר לשעתיים ורבע ב 140 מעלות) אבל אי אפשר לחרוג מזה. הנתח צריך להתחמם לאיטו, כך שהטמפרטורה שלו תישאר אחידה. אם רוצים ״לאטום״ חזה הודו – זה לא סינטה, ולא פורטרהאוס של פרה! זה בשר רזה במיוחד, ולא נוצר אפקט ה״טיגון״ בתנור לוהט. זה סתם מתייבש ונשרף. צריך חום איטי, ואפשר להתיז ספריי-שמן בעדינות על הנתח בזמן ששמים אותו בתנור, זה ייצור ״קרום״ טעים. ניסיתי עם ההשריה במים עם מלח/סוכר ובלי ההשריה — לא היה כמעט שום הבדל, לא בטעם ולא ברכות, ולא בשום דבר. אני יודע שזו טכניקה מקובלת – אבל ניסיתי ובדקתי, לא עושה כלום. מצד שני – ניסיתי להשאיר את הנתח המשוח בתבלינים (חרדל דבש שמן מלח וכו׳) לילה במקרר, והתוצאה היתה בהחלט טובה יותר. התבלינים העזים חדרו לבשר, הארומה והצבע שלהם היו יותר דומיננטיים, ואפילו ריככו אותו קצת יותר (לא מאד משנה – זה יוצא רך ונהדר גם ככה בבישול איטי בתנור בחום נמוך)

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן