עמית בן שושן מתחיל מחדש

0
206
עמית בן שושן
עמית בן-שושן. מכבי נתניה. צילום ניר אנשר

עד לפני שלוש שנים נראתה הקריירה של עמית בן שושן חלומית. בן שושן, שגדל וצמח בבית"ר ירושלים, זכה עם קבוצת נעוריו באליפויות ובגביעים. גם זימונו לנבחרת ישראל היווה, באותה עת, סימן נוסף להצלחה. המהפך המקצועי ארע לפני כשנתיים: בן שושן מצא עצמו במקומות שלא היה רגיל אליהם, ובשנה שעברה התברר כי ניסיונו לשחק בקפריסין, לא תרם במיוחד. עכשיו הוא בנתניה, לובש את המדים הצהובים-שחורים, מודע לכך שמאמן הקבוצה יוסי מזרחי בחר בו, דווקא בגלל אמונתו שניתן לחזור לקדמת הבמה.

במשחק האימון האחרון, התמודדה נתניה מול בית"ר ירושלים, קבוצתך לשעבר. מהן התחושות שליוו אותך?
"מדובר במשחק אימון – כך שהמפגש לא לווה בהתרגשות רבה. מנגד, היה כיף לפגוש ולהיפגש עם האנשים שגדלו וצמחו איתי. בהיבט המקצועי, בסך הכל, היה משחק אימון טוב. אנחנו בשלבים הראשונים של העונה. מדובר בבנייה איטית ויסודית. הכיוון, לטעמי, טוב, ואולם זו שאלה שיש להפנות לסגל המאמנים בראשות יוסי מזרחי. בעניין האישי, אני מאמין שבמשחק מול בית"ר ירושלים בליגה, תהיה בהחלט התרגשות".

בעונה האחרונה כמעט ולא זכית לדקות משחק בקפריסין. עד כמה זה מקשה, עלייך, בהיבט המקצועי?
"זה לא קל בכמה היבטים. בעונה הקודמת לא זכיתי למספיק דקות משחק, וזה לא משהו שהייתי רגיל אליו בשנים האחרונות. מדובר בהליך איטי. המאמן מזרחי נותן לי את הזמן ומשוחח איתי המון. אנחנו, בסך הכל, אחרי שבועיים של אימונים. אני מאמין, שעד תחילת העונה אהיה בכושר טוב ואתרום מיכולתי במשחק הקבוצתי".

רבות מדברים על החשיבות ביכולת החיבור בין השחקנים. כיצד זה מתבטא בנתניה?
"יש פה לא מעט שחקנים ששיחקו במדי נתניה בעונה שעברה ומכירים היטב אחד את השני ואת שיטות המשחק. יש עוד מספר שחקנים די גדול שהגיעו השנה, לראשונה לנתניה. מטרת האימונים, מעבר לשיפור הכושר והטכניקות האישיות, היא בהיבט החברתי והמקצועי. ייקח קצת זמן, אבל בסוף כל הקבוצה תתחבר. האווירה היא מצוינת, אנשי המועדון עובדים נפלא וחזק מאוד כדי להעניק את הערך המוסף. היתרון שלנו הוא המאמן, יוסי מזרחי, שהניסיון רב השנים שלו מוכיח שהוא יודע לחבר בין אנשים, גם בדשא וגם מחוץ לדשא".

אחת השאלות הבלתי-נמנעות היא: האם במכבי נתניה סימנו, סוף-סוף, מטרות?
"ואני אענה, כך אני מאמין, כמו כולם: כרגע עוד מוקדם מדי לסימון מטרות עתידיות. יוסי מזרחי דיבר איתנו ואמר, שרק אחרי מחנה האימון המתוכנן יוגדרו המטרות לעונה הקרובה. אני מעריך, שזה עדיין לא הסגל הסופי ויצורפו עוד שחקן או שניים. אחרי שהסגל יושלם ונראה את הגיבוש אחרי מחנה האימון, אז תהיה אינדיקציה ויכולת להציב ולקבוע מטרות".

בפועל, בית"ר ירושלים הייתה הקבוצה היחידה בארץ בה שיחקת. מה גרם לך לבחור בנתניה?
"אין זה סוד, שהייתי בעונה שחלפה בקפריסין וזה לא הסתדר כמצופה. מכבי נתניה תמיד הייתה מועדון מסודר לאורך השנים, כפי שהתרשמתי גם ששיחקתי במדי בית"ר ירושלים. שוחחתי עם חברים ששיחקו כאן, והם אמרו לי שזה מועדון שממש כייף לשחק בו".

האם אתה מזהה דמיון מסוים בין אוהדי נתניה לאוהדי ירושלים?
"האופי של המועדונים מאוד דומה. אין ספק, שהמועדון בנתניה מקצועי ומתנהל במקצועניות לכל דבר, עם מתקני האימון מהטובים בישראל. הכול מסודר, הכל מתנהל לפי הספר וכיף לשחק במועדון כזה. כמובן, שתמיכת הקהל שקיימת כאן והכמות הגדולה של האוהדים אשר מגיעה לכל המשחקים ולכל האימונים, מזכירה לי מאוד את אוהדי בית"ר. זו אווירה חמה ועוטפת וזה כיף אמיתי".

בישראל זכית עם בית"ר באליפות ושיחקת גם בנבחרת ישראל, מהן המטרות והשאיפות האישיות שלך לעונה הקרובה?
"דבר ראשון, מבחינתי האישית, זה כמובן לעמוד במטרות שיציב לנו הסגל המקצועי. חשוב לי להשתפר, יחד עם כל שחקני הקבוצה ולהציג יכולת אישית וקבוצתית גבוהה תוך כדי תנועה. חשוב לכולנו להציג משחק איכותי וטוב, שתמשוך כמה שיותר אוהדים למשחקים. אני מאמין, שבעזרת עבודה קשה מצידי, אמשיך להציג התקדמות שנעצרה קצת בעונה שעברה".