עלי מוחמד: אחרי התיקו מול עפולה מרגיש חייב לקהל

0
201
עלי מוחמד - מכבי נתניה
עלי מוחמד. צילום ניר אנשר, נתניה און ליין

 

בימים בהם עסק הצוות המקצועי באיתור ובבחירת שחקנים, רבים מאוהדי הקבוצה גילו פסימיות באשר ליכולתם של סלובודן דרפיץ ושי ברדה, עם תקציב מוגבל מאוד, לקלוע בול בבחירת שחקן זר משמעותי – כזה שיכול להוות בורג מרכזי. 11 מחזורים מאז נפתחה הליגה, וגם האוהדים הפסימיים ביותר מודים, שהליגה הלאומית קטנה על הקשר עלי מוחמד.

לפוטנציאל של מוחמד נחשפו דרפיץ וברדה עוד בימים בהם שיחק בבית"ר רמלה. סדרת האימונים ובניית תמהיל מוקפד טרם נפתחה העונה, אפשרה למוחמד לפרוץ קדימה. "מוחמד הפך למעין הברומטר של הקבוצה", ציינו חבריו לחדר ההלבשה". בריאיון לנתניה און ליין מדבר מוחמד על הכוונות, התכניות והרצון להשתפר עוד ועוד. הוא לא רואה בעלייה לליגת העל כבר בתום העונה מילה גסה, אבל גם לא ממהר להצהיר הצהרות גורפות ומדגיש שהדרך עוד ארוכה והמשתנים הם רבים.

נדמה שההתאקלמות שלך במכבי נתניה הייתה מהירה וקלה
"אני בהחלט מרגיש מצוין ומסתדר נהדר עם החברים שלי לקבוצה. מבחינתי, הכול מעולה. אני ממש נהנה מכל רגע ומתרגש בכל משחק מחדש לעלות עם מדי נתניה ולשמוע את הקהל שואג. זה לא משנה אם מדובר במשחק ביתי או משחק חוץ, אנחנו כולנו מרגישים כאילו המשחק הוא ביתי. בהיבט המקצועי דואגים לנו לכל דבר, וזה ממש כיף ונותן תחושה אמיתית של משפחתיות".

ההיכרות שלך עם הכדורגל הישראלי היה בבית"ר רמלה. ברמה השוואתית, במה מתבטאים ההבדלים בין רמלה לנתניה?
"ישנם, לטעמי, שלושה הבדלים משמעותיים. ההבדל הראשון הוא במתקנים עצמם – הן במתקני האימון והן באצטדיון הביתי. ההבדל השני הוא בכמות, בהיקף ובעניין שמגלים האוהדים. הם באמת השחקן ה-12 שלנו. ההבדל השלישי הוא בכל הקשור למטרות שהוצבו: בבית"ר רמלה המטרה היא לשרוד ולבסס מעמד, ואילו במכבי נתניה השאיפה היא חזרה לליגת העל ובניית תשתית יציבה לאורך שנים ארוכות".

עד כמה איום מינוס תשע הנקודות השפיע על השחקנים – לפחות מבחינת מוטיביציה?
"ברור שהיה לחץ מסוים, שלווה באין-ספור שיחות מקצועיות עם סגל המאמנים. זה גם גרם לכולנו לנצל טוב יותר את הלכידות ולהביא למגרש את האווירה הטובה של חדר ההלבשה – יחד עם הצמדות להוראות ולהנחיות המאמנים. לחץ מסוים קיים גם היום, כשאנו עושים הכל כדי לצבור נקודות ולהיצמד לצמרת. מבחינת כולנו, כל משחק עומד בפני עצמו וכל משחק מחייב אותנו לעשות הכל כדי להוסיף שלוש נקודות למאגר. אנו גם מודעים לכך, שהליגה תיעשה יותר ויותר צפופה ולמערך הקישור חשיבות רבה במשחקים בהם המתחרות מתגוננות ונסגרות".

עד כמה חזקה התחושה בחדר ההלבשה, שנתניה תעלה לליגת העל בתום העונה?
"זאת השאיפה וברור שכולנו מאמינים שזה אפשרי. האויב הגדול ביותר לשאיפה, היא השאננות. זה אולי נשמע נדוש, כשכולם אומרים שמדובר בליגה ארוכה וקשה, שקבוצות רבות משתפרות ומשפרות, שמאמנים רבים מנחים את שחקניהם לשחק מולנו סגור ולנצל טעויות למתפרצות. דווקא בגלל זה, אסור לנו להיות שאננים ועלינו להתייחס לכל משחק כאל משחק קובע וגורלי. רמת המוכנות שלנו לפני כל משחק, היא אחת ממילות המפתח החשובות יותר".

האם ברשימת היעדים שלך זה לשחק במדי נתניה בליגת העל?
" קודם כל עלינו לעשות הכל כדי שנעלה לליגת העל. ברמה אישית ברור שהמטרה שלי היא לשחק במדי נתניה בליגת העל. אני אדם של כבוד. יש לי חוזה בנתניה ואני מתכוון לכבד אותו. באשר לחו"ל, אני לא מסתכל כל-כך רחוק. בכדורגל הכל יכול להיות".

בסוף השבוע תארח מכבי נתניה את אחי נצרת. למרות שהסטטיסטיקה במשחקי בית לטובת נתניה, כיצד אתם נערכים?
"השבוע עבדנו הרבה על שיפור יכולת המשחק, בהתאם להנחיות המאמנים ובהתאם לצרכים שעלו במשחק האחרון. אנחנו נעשה הכל כדי לקחת את הנקודות אשר יעזרו לנו מאוד במאבק על כרטיס העלייה. אנחנו גם מרגישים חייבים לקהל ולעצמנו אחרי התיקו במחזור האחרון מול עפולה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן