עליה במספר החולים המאומתים בנתניה

ביממה האחרונה נוספו חמישה חולים מאומתים חדשים בנתניה; כיום בנתניה 15 חולים מאומתים ו-1264 תושבים נמצאים בבידוד; למרות שנתניה ירוקה, העליה בתחלואה מדאיגה

0
225
תמונה המתארת בדיקת קורונה בנתניה, באמצעות שימוש מטוש. בדיקות קורונה בנתניה מבוצעות בנקודות מוסדרות: מתחמי בדיקה לציבור הרחב.
בדיקת קורונה. צילום אילוסטרציה bigstock

בעקבות העליה בתחלואה במספר ערים בארץ, רואים בימים אלה עליה בתחלואה גם בנתניה. אמנם נתניה ירוקה, אולם ביממה האחרונה נוספו חמישה עולים ומספר המבודדים עלה ל-1264.

בד בבד עם העליה בנתוני התחלואה, רק כ-60 אחוז מתושבי נתניה קיבלו חיסונים נגד קורונה. כך על פי נתוני משרד הבריאות.

מנתוני המטה לביטחון לאומי עלה מקדם ההדבקה הארצי בצורה חדה ל-2.26. זאת לאחר שבמשך מספר שבועות היה מקדם ההדבקה מתחת ל-1.

בדוח נמסר, כי "מספר המאומתים החדשים עלה באופן חד בימים האחרונים. עליה זו משקפת הדבקה משמעותית בקהילה ולצידה גם הדבקה שמקורה בחו"ל. מקדם ההדבקה אינו מבחין בין שני מקורות התחלואה. אך בשבוע האחרון הוא מושפע בעיקר מעלייה משמעותית בהדבקה בקהילה".

עוד לדברי המטה "בשלב זה לא ניתן לקבוע עדיין אם ההתפרצות הנוכחית תמשך לאורך זמן". למרות זאת נמסר, כי נדרשות פעולות מיידיות לקטיעת שרשראות ההדבק, לפחות עד להחזרת המצב לקדמותו.

במל"ל ממליצים לשקול החזרת חובת עטיית מסכות בחללים סגורים. כמו כן אכיפה הדוקה של הבידוד לכל הנדרשים לכך.

לנוכח העליה החדשה בהדבקה בקרב בני נוער ממליץ משרד הבריאות על האצת החיסונים בקרב גילאים אלה.

בעיריית נתניה קראו לתושבים להיבדק, על מנת לקטוע את שרשרת ההדבקה. כמו כן הנהלת העירייה המליצה על עטיית מסכות בבתי הספר ובמסיבות הסיום המתקיימות, בימים אלה, באולמות אירועים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן