עיריית נתניה על כלל אגפיה תרגלה סימולציה של רעידת אדמה

בתרגיל במתקן האימונים הסימולטיבי של פיקוד העורף, נטלו חלק כ-150 עובדי עיריית נתניה. "נתניה מוכנה לחירום", סיכם אלוף משנה חי רקח מפקד מחוז דן בפיקוד העורף.

0
736
תרגיל חירום במקרה של רעידת אדמה. עיריית נתניה 2023
תרגיל חירום במקרה של רעידת אדמה. עיריית נתניה 2023

עיריית נתניה ערכה בשבוע האחרון תרגיל דו-יומי במתווה רעידת אדמה. התרגיל התבצע במתקן אימונים סימולטיבי ייחודי של פיקוד העורף. בתרגיל עצמו השתתפו כ-150 בעלי תפקידים בעירייה, לרבות הנהלת העיר וזאת לאחר עבודת הכנה.

ביצוע התרגיל, בהתאם למתווה האימון של פיקוד העורף, נערך במטרה להכין את עירית נתניה בשילוב עם גופי חרום והצלה (פקע"ר, משטרה, כב"א, מד"א וחברת חשמל) לתרחיש של רעידת אדמה.

ההכנה לקראת התרגיל התקיימה במשך חודשים. היא כללה אימונים ותרגילים מקדימים. בין השאר: הכשרת בעלי תפקידים והשתלמויות מקצועיות. בנוסף, הטמעת מערכות שליטה ובקרה מתקדמות.

בתרגיל השתתפו בעלי תפקידים רבים במשטרת ישראל ובארגוני החירום. בשל חשיבותו נטלו חלק בתרגיל מפקד משטרת נתניה נצ"מ שמעון דהאן, מפקד תחנת נתניה בשירותי הכיבוי וההצלה טפסר משנה אילן רוסו ונציגי מגן דוד אדום, חברת חשמל, תאגיד המים, יחידת החילוץ העירונית וגורמים רבים נוספים.

התרגיל כלל התמודדות עם תרחישים מגוונים, איתם נדרשו בעלי התפקידים להתמודד. כאשר, תוכנית הסימולציה בוחנת את תפקוד הגורמים בתנאי אי ודאות וריבוי אירועים מאתגרים. 

 מנכ"ל העירייה, יורם כהן, ניהל את התרגיל וכל מהלך ההכנות בחודשיים האחרונים. בהערכת המצב המסכמת של התרגיל ציין כהן, כי רעידת אדמה הרסנית היא אירוע שעשוי לפקוד אותנו בכל רגע. ההיערכות שלנו היא חשובה וחיונית לתרחיש קיצוני שכזה.      

 אלוף משנה חי רקח מפקד מחוז דן בפיקוד העורף סיכם את התרגיל. "נתניה היא מהרשויות המוכנות ביותר לשעת חירום" .