עיריית נתניה נלחמת בכנימת עלה המיש

הפולש, כנימת עלה המיש, התפשט ופגע במאות עצים ברחבי העיר נתניה. כעת בעירייה, לאחר חודשים ארוכים של פעולות הדברה, מעריכים כי הטיפול בשלבי סיום. 

0
428
בתמונה: כנימת עלה המיש, צילום באדיבות עיריית נתניה
כנימת עלה המיש. צילום באדיבות עיריית נתניה

הפולש, כנימת עלה המיש, התפשט ופגע במאות עצים ברחבי העיר נתניה. כעת בעירייה, לאחר חודשים ארוכים של פעולות הדברה, מעריכים כי הטיפול בשלבי סיום. 

אם טיילתם ברחובות העיר נתניה ונתקלתם במאות עצים, שהעלים שלהם מכוסים במעין חומר שעוותי, יש לכך סיבה. כך גם למאות בעלי רכבים, שגילו כי רכביהם מכוסים בחומר שעוותי. על התופעה אחראית כנימת עלה המיש. זהו פולש הפוגע בעצי המיש ולא רק, והוא התפשט בכל ערי החוף.

כנימת עלה המיש יוצרת חומר שעוותי הנושר מהעצים. חומר זה גורם להשחרת הריצוף ולתחושה של דבק על הקרקע. עלי העץ עצמו הופכים ללבנים, ובעלי רכבים רבים מדווחים על נזקים לפח הרכב.

"הנזק של המזיק מתבטא בהפרשה רבה של טל דבש הכולל שעווה", מסבירים בעירייה. "שכבת טל הדבש מתכסה בפיחת, המאלחת את העץ וסביבתו. הפרשה זו מהווה מטרד חמור ביותר. היא דביקה מאוד ומלכלכת את המדרכות ואת כלי הרכב החונים בסמוך לעצים".

כך, למשל, בעשרות רחובות בהם עצי מיש, מדווחים מאות תושבים על התופעה. אך לא רק בעצי המיש, אלא גם בעצים מאותה משפחה בוטנית. אחד התושבים המתגורר ברחוב בארי בנתניה, הרחיב למערכת נתניה און ליין – KSN. "שמנו לב השכנים, שמחנים את רכביהם ברחוב, כי לא משנה כמה אנחנו שוטפים את הרכבים, הם מתלכלכים במהירות. בהתחלה חשבנו שזה אולי לשלשלת של יונים. אבל, מהר מאוד הבנו שזה חומר דביק שאנחנו לא מכירים".

מוצאה של הכנימה במזרח הרחוק. היא ניזונה מהעלים ומפרישה חומר שעוותי לבן המכסה את גופה. בעיריית נתניה מטפלים בתופעה מזה מספר חודשים. אמצעי הטיפול כוללים הדברה אותה מבצע מדביר מוסמך, וכן גיזום עצים כדי לאפשר להם להתאושש. במקביל, הרחיבה עיריית נתניה את פעולות שטיפת הרחובות כדי לצמצם נזקים למדרכות.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן