עיריית נתניה נדרשת לשחרר מידע בנושא בית התפילה בגן גורדון

עתירה מנהלית הוגשה נגד עיריית נתניה, בדרישה לקבל מידע באשר להיתר שנתנה לבית הכנסת בגן גורדון; העתירה הוגשה על ידי עמותת חדו"ש שטענה, כי בקשתם לקבל מידע לא נענתה

0
460
בתמונה: פטיש בו נוהגים להשתמש שופטים - המייצג החלטת בית משפט
צילום fotolia

מזה זמן רב מתלוננים תושבי רחוב גורדון בנתניה, המתגוררים בסמוך לגן גורדון, כי המקום הפך למוקד מפגע. זאת בעקבות בית הכנסת שהוקם שם, בתחילה במקלט ובימי הקורונה התרחב לשטח הגן.

דיירי הרחוב התלוננו לא פעם על מפגעים סביבתיים בגן, כתוצאה מהפיכת חלקים ממנו למתחם ייעודי לפעולות דת. הדיירים דרשו מעיריית נתניה להחזיר השקט למקום. לאחר שלא נענו פנו לעמותת חדו"ש – לחופש דת ושוויון.

נציגי עמותת חדו"ש פנו לעיריית נתניה בבקשה לקבל מידע, באשר להיתר שנתנה העירייה לקבוצת המתפללים להשתמש בגן כמתחם ייעודי לפעולות דת. זאת על פי חוק חופש המידע. כמו כן ביקשו נציגי העמותה לקבל מידע על הפעולות שביצעה עיריית נתניה למניעת מפגעים בגן.

לטענת נציגי העמותה דרישתם לא נענתה שלושה חודשים. מאחר שעיריית נתניה לא ענתה הגישה עמותת חדו"ש עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי. העתירה הוגשה נגד הממונה על העמדת מידע לציבור בעיריית נתניה. זאת בדרישה לקבל את כל המידע באשר להקצאת מתחם גן גורדון כמתחם ייעודי לפעולות דת, ולפעולות שננקטו, ככל שננקטו, למניעת מפגעים מפעילות זו.

סבל התושבים המתגוררים בסמוך לגן גורדון

בעתירה, שהוגשה על ידי הרב עו"ד אורי רגב ועו"ד שגיא אגמון, פירטו את סבלם של התושבים. מעתירה עולה, כי מזה זמן רב שתושבי השכונה מלינים על מפגעים בגן גורדון, אחד הגנים הציבוריים הגדולים בצפון העיר. זאת כתוצאה מהקצאת חלק משטח הגן לגורם חרדי פרטי אשר הפך אותו למתחם ייעודי לפעולות דת בכל שעות היום.

התלונות גברו במהלך שנת 2020. אז אושרה, בשל התפרצות הקורונה, תפילה במתחם הפתוח בגן ולא רק במקלט כמקודם. אלא שלטענת תושבי המקום, תוך זמן קצת הפך גן גורדון למוקד מפגעים. במקום הוקמה פרגולה גדולת ממדים. הקמתה נעשתה תוך קיצוץ שטח הגן הפתוח לציבור ופגיעה משמעותית בעצי פרי במתחם. בנוסף הוקמו תשתיות כגון מתקני תאורה רבי עוצמה ומאווררים גדולים ורועשים. נפרש דשא סינתטי, קירות המקלט החיצוניים כוסו בכרזות. כמו כן הותקנו במקום מצלמות אבטחה וכן הוצבו עשרות כיסאות פלסטיק. פעולות אלה הפכו למעשה את האזור למתחם סגור.

עוד טוענים תושבי השכונה, כי המקום למוקד פעילויות חברתיות ודתיות. לדבריהם ספק אם מדובר בכלל בתושבי השכונה. גורמים שונים מנהלים במקום פעילות בכל שעות היממה, לרבות בשעות הקטנות של הלילה. זאת תוך שימוש בזרקורים רבי עוצמה ובמאווררים רועשים. הדבר גורם למטרד קשה לדיירי ארבעת הבניינים הצמודים לגן.

עוד עולה מהעתירה, כי פניות של תושבי השכונה לעירייה ותלונותיהם לא זכו למענה ענייני. עקב כך החליטו לפנות לעזרתה של עמותת חדו"ש-לחופש דת ושוויון. העמותה פנתה גם היא לעירייה באמצעות יועצה המשפטי בדרישה לקבל מידע בנושא.

בעתירה הדגישו נציגי חדו"ש, כי "מסירת מידע שלם ומלא במסגרת הזמן הקבועות בחוק הנה חובה שבדין…מדובר בהפרה ברורה של הוראת הדין, ויש להורות למסור את המידע לאלתר".

מעיריית נתניה מסרו בתגובה: "העתירה טרם התקבלה. לכשתתקבל, נלמד אותה ונגיב בבית המשפט, כמקובל".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן