עו"ד יוני ג'ורנו מתכוון להסתער על מועצת העיר

עו"ד יוני ג'ורנו, שהתמודד ברשימה עצמאית למועצת העיר נתניה בבחירות 2018, מאמין שהפעם הבחירות המקומיות יסתיימו אחרת. 

0
2581
זמני שהות בזמן מגפת הקורונה - יוני ג'ורנו

עו"ד יוני ג'ורנו, שהתמודד ברשימה עצמאית למועצת העיר נתניה בבחירות 2018, מאמין שהפעם הבחירות המקומיות יסתיימו אחרת. 

לעו"ד יוני ג'ורנו יש מטרה ברורה בבנק המטרות שהציב לעצמו קצת יותר מעשור. הוא לא נבהל מאתגרים וגם לא מכישלונות. לכן, מבחינתו, היה זה הדבר הנכון ביותר להכריז כי הוא מתמודד למועצת העיר נתניה בבחירות שיתקיימו בעוד מספר חודשים (31.10.23). ג'ורנו טרם חשף את רשימתו, ולדבריו הוא נפגש עם פעילים מוכרים לקראת הקמתה של רשימה איכותית.

בניגוד לבחירות קודמות, כך מצהיר על עצמו יוני ג'ורנו, הניסיון שצבר רק חישלו אותו. לכן, בטרם החליט להתמודד ברשימה עצמאית, ישב ג'ורנו עם כל ראשי הרשימות שהכריזו על התמודדות. בקרוב, כך מעריכים בעולם הפוליטי, הוא יכריז האם ימשיך ברשימה עצמאית משלו או שיחבור לרשימה קיימת.

במהלך חמש השנים האחרונים מיצבת עצמך כעורך דין מומחה לתחום לשון הרע. בקיצור עו"ד ג'ורנו, למה לך פוליטיקה עכשיו? הרי התמודדת בשנת 2018 והיית במרחק קולות בודדים מלהכניס מנדט.

"מי שמכיר אותי יודע שאני לא מוותר. כל דבר שעשיתי היה בעמל רב. חוויתי המון קשיים ואכזבות בחיים. מכל משבר רק צמחתי. גם כשהתמודדתי לתפקיד יו"ר אגודת הסטודנטים, הדרך לא הייתה קלה. הפסדתי פעמיים, אבל בסוף ניצחתי ברוב מוחץ. הסטודנטים בני תקופתי זוכרים אותי כאחד מיושבי הראש הבולטים ביותר".

"כך גם במבחני הלשכה. נכשלתי שלוש פעמים. רק בפעם הרביעית עברתי. בשם העוברים נאמתי בטקס ההסמכה בבנייני האומה מול 5,500 אנשים. זה היה רגע מכונן בחיים שלי. והנה היום, אני משמש כיו"ר ועדת לשון הרע בלשכת עורכי הדין. זר לא יבין זאת. מי שלא חווה כישלונות, לא יבין הצלחות, מגיל אפס שמעתי "לא" "ואתה לא יכול". אני למדתי על בשרי, שאין דבר כזה לא יכול. אף אחד לא יכול לעצור בן אדם נחוש. הספידו אותי אין ספור פעמים, וכל פעם מחדש קמתי והשגתי את היעד. כך אני אצליח גם כעת. אני מרגיש סחף אדיר מאז שהצהרתי על ההתמודדות שלי. לי זה ברור, שהתמיכה לה אני זוכה תבוא לידי ביטוי  באופן משמעותי במספר הנציגים  במועצת העיר".

למה לדעתך תצליח דווקא בבחירות הקרובות? הרי בשנת 2018 הדהמת בסקרים, אך בפועל לא נבחרת. 

"מה שקרה בבחירות 2018 הוא לקח שלמדתי על בשרי. בהגשת חוברת הבחירות, כשוועדת הבחירות ראתה שלא רשמתי את שמי על פתקי ההצבעה, היא לא תיקנה אותי. כשהבנתי שעל פתק ההצבעה יהיה רשום רק שם הסיעה שלי, הבנתי שהפסדתי את הבחירות. עדיין הצלחתי להביא כמות מצביעים שהגיעה כמעט למנדט. באותן בחירות חסרו לי עוד כמה עשרות קולות לקבל מנדט. אני מזכיר, שבאותן בחירות מפלגת הליכוד העוצמתית זכתה רק במנדט אחד. למדתי המון מהטעויות שהיו לי בקמפיין ההוא. קודם כל רכשתי ניסיון. למדתי לספור עד 10 ולגלות איפוק. ניצלתי את חמש השנים האחרונות לבנות את עצמי בתחום המקצועי. במקביל, המשכתי בהתנדבות לסייע בתחומים רבים לתושבי נתניה. הדבר הכי חשוב שלמדתי זה, שאגו זה דבר חשוב, אבל עם אגו לא באמת הולכים למכולת. מאז שהכרזתי על מועמדותי, אני מקבל מדי יום פניות מתושבים מדהימים, שמעודדים אותי ומאמינים בי, בדרכי וביכולתי, להוביל שינויים לטובת תושבי נתניה".

האם העובדה, שאתה מצהיר על עצמך שכיום אתה מקבל החלטות בצורה מחושבת יותר, היא גם הסיבה למה נפגשת עם כל ראשי הסיעות המתמודדות לראשות העיר? 

"כן, אם יש משהו שלקחתי מאותן בחירות 2018 הן, שלפעמים רצוי להתחבר ולאחד יחד כוחות כדי להשיג את המטרה. גם אם הייתי זוכה במנדט, או כפי שהסקרים ניבאו בין שניים לשלושה מנדטים, אם יותר סיעות היו מתאחדות, עוצמתן במועצה הייתה גדולה יותר. אז כן, נפגשתי עם כל מי שהכריז על התמודדות לראשות העיר, כולל עם ראש העירייה. עם חלק שידרנו באותו ראש, עם חלק לא. אני עדיין בוחן אפשרויות וצירופים ואני לא פוסל דבר".

מדוע אתה, עו"ד יוני ג'ורנו, מתמקד אך ורק בהתמודדות על כסא במועצת העיר ולא מתמודד גם על ראשות העיר? 

"ראש עיר טוב ומקצועי נדרש לעשות דרך במועצת העיר. הוא חייב להיות בתפקידי מפתח ולצבור ניסיון ועשייה של לפחות קדנציה. ראש עיר חייב ללמוד את תפקידי המועצה ולצבור ניסיון על כל המשתמע מכך. הוא חייב להבין מה זה לנהל עיר, מה הצרכים והפתרונות. רק אז לרוץ לראשות. בעבר הייתי יומרני ויהיר. אמרתי "אני רץ לראשות העיר". היום אני מבין, שאי-אפשר להגיע לקומה עשירית בקפיצה – מבלי לעלות קומה אחרי קומה. אין לי ספק שאחרי שאעשה קדנציה במועצת העיר בתפקידי מפתח, אהיה בשל לראשות העיר. כעת, זה לא הזמן. את האגו השארתי אי שם בבחירות 2018".

אתה חבר תנועת הליכוד, אפילו התמודדת על משבצת בפריימריס במישור החוף. למה אתה לא שוקל להתמודד, למשל, דרך סיעת הליכוד למועצת העיר? 

"בגדול, אין קשר בין זיקה פוליטית ארצית לבין זיקה פוליטית מקומית. נתניה, שהיא עיר שבבחירות הארציות נחשבת למעוז ליכודי, לא נוהגת כך כשמדובר בבחירות מוניציפליות. המצביעים הצעירים אינם מצביעים על בסיס מפלגתי כמו שהיה נהוג פעם. הם מצביעים תכל'ס: יותר ארנונה פחות ארנונה, יותר כריזמה פחות כריזמה. נקודה נוספת. לצערי, סניף הליכוד המקומי, איך נאמר בעדינות, די מנומנם. רבים מאלה שנמצאים שם היום, לא רואים בנו, הצעירים והצעירות, כדור ההמשך. אני די בטוח, שאם סיעת הליכוד המקומית תפתח את השורות בקדמת הבמה לצעירים, הליכוד יזכה להרבה יותר ממנדט אחד במועצת העיר".

בבחירות 2018 זוהית מאוד עם "הטיקט" החילוני. הדבר הלחיץ סיעות חרדיות וספגת אש ישירה והשמצות. האם זה היה שווה את זה? 

"לצערי, בעקבות תוצאות הסקרים באותה עת, העסקנים והפרסומאים של הסיעות הדתיות נלחצו. הם נכנסו לאטרף. הפיצו נגדי שקרים והסיתו נגדי. הכי מצחיק שאני בכלל לא כזה. אני אדם מסורתי או חילוני מבית דתי – שומר הלכה בדרכי שלי. אני לא מרגיש צורך להסביר לאיש או לתת דין וחשבון על מעשיי. בסופו של יום, אתן דין וחשבון אך ורק ולבורא עולם. באותה נשימה אני אומר, כי אין לאיש בעלות על השבת! לא זכור לי שאלוהים מינה סגנים".

"הפרובוקטורים באותה עת, בעזרת סדרת כתבות רעילות במיוחד, גרמו להסתה פרועה נגדי על בסיס יומי. התוצאות לא איחרו לבוא. קיבלתי קללות ואיומים בהודעות פרטיות. אדגיש: אני לא אויב השבת, אני לא נגד דתיים ואני לא נגד השבת. אני בעד לתת גם לחילונים. זה לא על חשבון הדתיים. אני אומר, שאם הגן התנ"כי בירושלים פתוח בשבת, אז כנראה שאפשר גם אחרת. אני מתגעגע לסטטוס קוו האמיתי שהיה בנתניה עד לפני עשרים ושלושים שנה. כפי שמגיע לציבור הדתי לשמור את השבת בדרכו וליהנות מבתי כנסת איכותיים ופעילויות מכבדות ונכונות בתנועות הנוער של בני עקיבא בלילות שישי. כך, גם, מגיע לציבור המסורתי והחילוני ליהנות מאירועי תרבות ומקומות בילוי".

בהנחה שתיבחר למועצת העיר ותהיה סיעה משמעותית במועצת העיר, האם תחבור לראש העיר פיירברג – איכר שמתמודדת לקדנציה נוספת? 

"ראשית, אין לדעת מי יזכה בראשות העיר. לאור ריבוי המתמודדים יתכן, שהפעם יהיה סיבוב שני. בניגוד לעבר, אין בכוונתי להצהיר הצהרות. בוודאי שלא אפסול אף ראש עיר מראש. מה שכן, אני אצטרף לקואליציה, רק אם התנאים שלי יתקבלו בהסכם קואליציוני חתום וברור. ובמידה ואכנס לקואליציה כזו או אחרת ואראה שלא נותנים לי לפעול, אקום ואצא. אני לא חותמת גומי של אף אחד. מי שמכיר אותי יודע: מעולם לא הייתי במקום שהרגשתי שאני לא משפיע. כך, שאם מישהו חושב שאני בכיס שלו על אוטומט, הוא טועה בגדול".

אם תכנס לקואליציה, איזה תיק hעניין אותך?

"אני שואף לקבל את התיק של הממונה על אגף הפיקוח והאכיפה. הביטחון האישי במרחב הציבורי בוער בי. הייתי רוצה לראות יותר אכיפה, יותר פיקוח, ברגישות ובנחישות. אני רוצה יותר שיטור, יותר פיקוח, יותר ביטחון. אני רוצה שתושבי נתניה יסתובבו בביטחון ברחובות העיר. יותר שיטור עירוני ופיקוח – לא משמעו יותר דו"חות. אלא, ביטחון אישי במרחב הציבורי, ואת זה יש להפנים. כשאני מכריז וקובע כי לנו תושבי נתניה מגיע יותר, אני מתכוון לכך. יוקר המחיה מתבטא גם בתשלומי ארנונה ותשלום עבור שירותי עירייה. יש דרכים להגדיל את תקציב עיריית נתניה ובמקביל להקטין את שיעור תשלומי הארנונה".

"אני  גם לא חושש לגעת בפרות קדושות. תקיב העירייה הוא המסמך החשוב ביותר שיש. הוא קובע מה התקציב לכל דבר ודבר. ייעול מערכות, נגישות שירותי עירייה – הם הבסיס. הכסף הוא לא של נבחרי הציבור וגם לא של עובדי העירייה. הכסף הוא של התושבים ולמענם. דבר אחד אני מבטיח. לא יהיה איתי משעמם. כשאהיה במועצת העיר, בהחלט ירגישו בשינוי.  יש בי המון עוצמה ובעיקר נשמה – מה שלצערי נבחרי ציבור רבים  שכחו. הם שכחו שלצד העוצמה, חייבים גם נשמה ואת זה אביא איתי באהבה".