עוגיות חמאת בוטנים ו… פלפל שאטה

0
233
עוגיות חמאת בוטנים נתניה
עוגיות חמאת בוטנים ופלפל שאטה. צילום סער אהרוני

חבר טוב שלי אמר לי פעם, שקונדיטור אמיתי לעולם לא יסתפק בהכנת מתכונים מוכרים, אלא תמיד יתמיד בחיפוש אחר שילובים חדשים של טעמים. הפעם החלטתי לצאת למסע, המשלב בין חמאת בוטנים שזהו אחד הסמלים הכי אמריקאים שיש (אגב, האצטקים בדרום אמריקה השתמשו המון בחמאת בוטנים) , ופלפל שאטה שגם כן הגיע אלינו מדרום אמריקה. אנו, הישראלים, חיבקנו בחום את חמאת הבוטנים וגם את פלפל השאטה. יתרונה של חמאת הבוטנים, שניתן להחליף בזכותה את כמות הביצים במתכון.

עוגיות חמאת בוטנים ו… פלפל שאטה

דגשים חשובים למתכון:
במתכון אין ביצים.
המשקלים בגרמים
יש לחמם תנור לחום של 170 מעלות ולהשאירו דלוק בעת הכנת המתכון.

מרכיבים (25 עוגיות)

100 גרם חמאה בטמפרטורת החדר
100 גרם סוכר
130 גרם חמאת בוטנים
190 גרם קמח
5 גרם אבקת אפיה
זסט לימון גדול (גרידת לימון)
30 גרם אגוזי מלך
50 גרם מלח
חצי כפית שאטה קצוצה דק (אפשר לשחק עם הכמות בהתאם לרמת החריפות האהובה עליכם)

שלבי הכנה:

1. בשלב ראשון נבצע מיזון פלאס (הכנה מראש של כל החומרים לפי מידות) ונחמם את התנור לחום של 170 מעלות.

2. נניח את אגוזי המלך בשלמותם בקערה גדולה. נוסיף מים חמים ומלח. נבחש עם כף ולאחר דקותיים נעביר את האגוזים לתבנית גדולה ולאפייה של 13 דקות. נוציא את אגוזי המלך, נצנן לארבע דקות ונוסיף לרשימת המצרכים.

3. להכנת הבצק נכניס לקערת המיקסר את החמאה ואת זסט הלימון, הסוכר, חמאת הבוטנים ואת השאטה. נעבוד עם המיקסר במהירות בינונית עד לאיחוד חומרים וקבלת עיסה דביקה.

 

4. נוסיף לעיסה את הקמח, את אבקת האפייה ואת אגוזי המלך אם היינו מוסיפים לפני, הם לא היו מתמזגים בצורה הומוגנית). במהירות נמוכה בתחילה כדי לא לפזר את הקמח לכל עבר, ובהמשך במהירות בינונית נערבל עד לקבלת מסה אחידה, סמיכה ועשירה.

5. נעביר את הבצק למשטח עבודה (לא חובה לקמח, אלא אם הבצק נדבק למשטח). נגלגל לכדור ואז נהפוך לגליל ארוך ובגובה הרצוי. נקרוץ כדורי בצק במשקל זהה (אני ממליץ על 15 גרם לכל אחד) במטרה פשוטה: גודל וגובה זהה משמעותו אפייה זהה לכולם.

6. נסדר את העוגיות בתבנית אפיה מרופדת בנייר אפיה,ונכניס לתנור לזמן של 12 עד 15 דקות (משתנה מתנור לתנור). ריח חמאת הבוטנים ימלא את החדר וסביר להניח, שהעוגיות ייחטפו כבר ממגש האפייה עצמו .

חברות וחברים יקרים, אתם יותר ממוזמנים לשתף אותי בחוויות שלכם כאן, בנתניה און ליין, בבלוג שלי נתניה מבשלת עם סער אהרוני  בא לכם להתכתב? אני זמין גם בוואצאפ 052-5808729

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן