סרטוני הסברה, קטיף, עוגות ועוד; נוער נתניה מתנדב

ימי המלחמה בעיצומם. במערכת החינוך של נתניה ממשיכים צוותי ההוראה, הורים ותלמידים ליזום פעילויות של חיזוק ותמיכה. נוער נתניה במיטבו!

0
632
תמונת קולאז' עם פעילויות הקטיף של נוער נתניה: תלמידי ישיבת בני עקיבא, תלמידי תיכון שרת וכן מיזם אמנותי של תלמידי שורשים.
נוער נתניה במיטבו

ימי המלחמה בעיצומם. במערכת החינוך של נתניה ממשיכים צוותי ההוראה, הורים ותלמידים ליזום פעילויות של חיזוק ותמיכה. נוער נתניה במיטבו!

"אי אפשר להמשיך את הלמידה בצורה השגרתית, בלי לתת מקום לאסון שאירע בעוטף עזה. בלי לחשוב על החיילים והחיילות שנלחמים כעת". כך אומרים בכל בתי הספר בעיר, שמורים ותלמידים, יחד עם הורים, מתנדבים ופועלים סביב השעון ברוח של אחווה.

עזרה לחקלאים בבית ספר שרת נתניה

תלמידי שכבת י׳ מבית הספר שרת יצאו להתנדבות חקלאית במושב אחיטוב בעמק חפר. במסגרת ההתנדבות, הם חולקו לזוגות ולאזורי קטיף. התלמידים קיבלו הסברים על הדרך בה קוטפים מלפפונים ויצאו לעבודת ההתנדבות. התלמידים הצליחו לקטוף מספר רב של הירק ומילאו ארגזים. את הארגזים העמיסו על טרקטורים. משה ניסים, בעל החממה, הודה לתלמידים ולצוות שחזרו מלאי סיפוק מהסיוע.

סרטוני הסברה ומפגן תמיכה במשפחות החטופים בבית ספר ש"י עגנון

93 תלמידי מגמת הדיפלומטיה בחטיבת הביניים השתתפו במיני האקתון בבית הספר. הנושא בו התמקדו סרטוני הסברה בינלאומיים. התלמידים למדו על העולם המוסלמי והטרור, על רצועת עזה והקונפליקט. לאחר מכן ניתחו סרטוני הסברה מהרשת ובנו תסריטים לסרטונים שצילמו בעצמם. מרבית הסרטונים שיצרו באנגלית כדי להפיצם בעולם.

בנוסף, תלמידי ומורי בית הספר יצאו למפגן תמיכה במשפחות החטופים. האירוע נערך בצומת איינשטיין (בצמידות לבית הספר) כדי לתמוך במשפחות ובהחזרת יקיריהן במהרה. באירוע השתתפו כ-1000 תלמידים וחברי צוות.

עוד מציינים בבית הספר, כי הם קלטו 80 ילדים ומורות, שפונו מיישובי הצפון. יחד עם תלמידי הצפון הכינו כולם פינה המתעדת את הילדים החטופים.

בית ספר שורשים מציין "דרום אדום" 

כמחווה לפסטיבל "דרום אדום" שהתקיים בדרום הארץ במהלך חודשי פריחת הכלניות, החליטו  בבית הספר שורשים לקדם פרויקט בשיעורי האמנות, תחת השם "שער התקווה". כלל תלמידי בתי הספר, בהנחייתה של רווי המורה לאמנות שהובילה את הפרויקט, הכינו כלניות מבקבוקים ממוחזרים. ביחד יצרו את "שער התקווה".

מפת ארץ ישראל בהשראת האמן אנגלמאיר בבית ספר שחקים

בהשראת יצירתו של האמן זאב אנגלמאיר, המכונה "שושקה" – נפתחה תערוכה חדשה של תלמידי מגמת האמנות בבית ספר שחפים בנתניה. במסגרת המגמה יצרו התלמידים מחדש את מפת ארץ ישראל. התלמידים השתמשו בטושים אקריליים צבעוניים והתמקדו ביצירת דימויים ומילים חיוביות המתארות תחושת תקווה. התלמידים הפכו את מפת ארץ ישראל ליצירה אמנותית, המתארת את רצונם לעולם המתמלא בתקווה ואופטימיות. מילים חיוביות ולעיתים אף מצחיקות מצוירות על המפה, שמבטאות בצורה יצירתית ומקורית את הרצונות והתחושות של התלמידים.

ממתיקים את השהייה של מפוני העוטף בבית ספר שמרית אור

מדי שבוע מגיע צוות שמרית אור להמתיק ולו לרגע את השהייה הבלתי נסבלת של נציגי משפחות החטופים במתחם בתל אביב. ההורים, הילדים והצוות אופים כ- 60 עוגות ומחלקים אותן למשפחות. על כל עוגה מדבקה עם תמונה ופרטים אישיים של החטופים ותפילה לשובם במהרה.

ישיבת בני עקיבא מגוייסת לחקלאות

תלמידי ישיבת בני עקיבא יצאו במבצע "ישיבה מגויסת", במסגרתה יוצא כל תלמיד יום בשבוע להתנדבות חקלאית. הישיבה הוציאה פרסום שקורא לחקלאים שצריכים, לפנות אליהם לעזרה. כאשר, תלמיד מכיתה יב הפך להיות "מרכז המשק" והוא אשר מארגן סידור עבודה לכל שכבה לשבוע. עד כה קטפו התלמידים חמישה טון אבוקדו ואלפי פלפלים, הדלו עגבניות ועזרו גם בחקלאות נוי. כמו כן, מכינים בחטיבה ציציות לחיילים ואופים חלות ועוגות לחיילים.

סרטוני הסברה ושימוש בבינה מלאכותית באורט יד ליבוביץ'

באורט יד ליבוביץ' התגייסו כל המגמות העוסקות במנהיגות, גרפיקה ממוחשבת ורשתות חברתיות, ביצירת סרטוני הסברה. זאת לצד, גרפיקות ותמונות ממוחשבות, חלקן בשילוב תוכנות בינה מלאכותית, המבוססות על האשטגים מובילים בקמפיין ההסברה הישראלי.