פרוטקשן: שבעה חשודים בסחיטת קבלנים מנתניה

השבעה נעצרו בחשד לכאורה כי כפו באיומים על קבלנים מנתניה לשלם להם "פרוטקשן".  בפשיטה על נכסיהם הוחרמו מאות אלפי שקלים ודולרים במזומן.

0
372
השבעה נעצרו בחשד לכאורה כי כפו באיומים על קבלנים מנתניה לשלם להם
חשד לסחיטת קבלנים מנתניה. צילום דוברות משטרת ישראל

השבעה נעצרו בחשד לכאורה כי איימו וסחטו קבלנים מנתניה לשלם להם "פרוטקשן".  בפשיטה על נכסיהם החרימה המשטרה מאות אלפי שקלים ודולרים במזומן. 

פעם נוספת נחשפת ישראל להיקף הסחיטה והאיומים על קבלנים. ביום שני עצרה המשטרה שבעה תושבים הגרים בפזורה הבדואית. על-פי המשטרה השבעה ניהלו "ארגון שמירה" בניגוד לחוק. שיטת הפעולה אותה חקרו אנשי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית, פשוטה. החשודים סחטו לכאורה ואיימו על קבלנים מכל רחבי הארץ, בהם קבלנים מנתניה. בתמורה לתשלום נאות, העניקו שבעת החשודים שירותי שמירה.

החקירה הסמויה התנהלה בחודשים האחרונים ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433. החקירה התקיימה בשיתוף עם משרד חקירות מכס ומע"מ באר שבע ופקיד שומה חקירות מרכז ברשות המיסים.

במסגרת החקירה הסמויה, כך מסרו ביחידה הארצית, עלה החשד חלק מהחשודים הפעילו חברות שמירה שלא כדין. על-פי הראיות שנאספו עד כה, "הראיסים" ניגשו אל קבלני בניין והציעו להם את שירותיהם. זאת עשו באמצעות סחיטה ואיומים. על-פי המשטרה הקבלנים פעלו בעשרות אתרי בנייה ותשתיות בכל רחבי הארץ. את המהלך כאמור ליוו באמצעות סחיטה באיומים וזריעת פחד בקרב הקבלנים והעובדים באתרי הבנייה.

בבוקר יום שני הפכה החקירה לגלויה. עשרות שוטרים, בלשים ושוטרי יס"מ פשטו על בתיהם ועסקיהם של החשודים. בפשיטה אספו השוטרים ראיות בחשד לעבירות סחיטה באיומים. בנוסף, חומרים הקושרים לכאורה את החשודים לניהול ארגון שמירה ללא רישיון. במקביל, ראיות על עבירות מס ועבירות על-פי חוק איסור הלבנת הון.

במהלך החיפושים חולטו חמישה כלי רכב יוקרתיים. כמו כן, 240 אלף שקלים במזומן, וכן המחאות (צ'קים) בסך של 55 אלף שקלים. בפשיטה איתרו השוטרים בנוסף עשרות אלפי דולרים ותכשיטים בשווי של עשרות אלפי שקלים נוספים.

החלק המשמעותי בפעילות המשטרתית התמקדה בנכסי נדל"ן וחשבונות בנק המשויכים לחשודים בצורה ישירה או עקיפה. השבעה נחקרו במשרדי להב. עד סוף השבוע ייחקרו עשרות מעורבים נוספים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן