נתניה: עסקאות נשק תוכננו בפיצוציה בעיר

0
228
חלק מכלי הנשק שנתפסו. צילום חטיבת דוברות המשטרה

פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום כנגד 20 נאשמים, בני 17-47 מטייבה, זמר, באקה אל גרביה, וג'ת, בגין עבירות נשק.

כתב האישום כולל 28 אישומים ומייחס לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, ריבוי עבירות של סחר בנשק, ניסיון לסחר בנשק, קשירת קשר לסחר בנשק, נשיאת נשק, עסקה אחרת בנשק וירי בשטח בנוי.

על פי המתואר בכתב האישום, בין החודשים מרץ 2015 ועד יולי 2016 פעל סוכן סמוי של משטרת ישראל באזור המשולש במטרה לבצע עסקאות מבוקרות של סחר בנשק וסמים מסוכנים, לצורך מיגור תופעות אלה. במהלך תקופת הפעילות של הסוכן, סחרו הנאשמים בנשק ובתחמושת, ביחד ולחוד, וכן קשרו קשר לסחור בנשק ובתחמושת. כמו כן ביצעו חלק מהנאשמים עבירות נלוות, הקשורות בנשק. כך, בהזדמנויות שונות, ניהל הסוכן מו"מ עם מי מהנאשמים לרכישת תחמושת וכלי נשק מסוגים שונים, כגון רימון הלם, קרלו, 16M, קלצ'ניקוב, גלוק, קולט, תת מקלע ועוד, חלקם גנובים. מחירי העסקאות שנדונו בין הצדדים היו לרב בגובה מאות שקלים בעבור התחמושת, ונעו בין 5500- 60,000 שקלים בעבור כלי הנשק, בהתאם לסוג הנשק. חלק מן העסקאות בוצעו וחלקן לא יצאו אל הפועל מסיבות שונות.

בנוסף עולה מכתב האישום, כי חלק מעסקאות הנשק תוכננו בפיצוציה במרכז נתניה. במקרה אחד נפגש אחד הנאשמים עם הסוכן הסמוי ואדם נוסף בפיצוציה. האדם הנוסף פנה לנאשם ושאל אותו אם הוא יכול להשיג עבורו נשק מסוג קרלו. הנאשם השיב בחיוב והם קבעו, כי בשל השעה המאוחרת הוא יעשה זאת למחרת. באישום נוסף נפגש האדם הנוסף עם הסוכן באותה פיצוציה בנתניה, שם הוא הסביר לסוכן אודות רימון ההלם "אורגינל מהדגם הצבאי" שהוא יכול להשיג עבורו. במקרה אחר הציע נאשם נוסף לסוכן, בעת שישבו בפיצוציה, לרכוש אקדח קטן מסוג גלוק חצי אוטומטי במחיר של 16 אלף שקלים.

מהבקשה למעצר עד תום ההליכים עולה, כי "מכתב אישום מצטיירת תמונה ברורה המלמדת על מסוכנותם של המשיבים לציבור כולו בשל עיסוקם בנשק ותחמושת חיה… לא ניתן להתעלם מכך, שבשנים האחרונות גבר השימוש בנשק כאמצעי לפתרון סכסוכים ועל מנת להיאבק בתופעה זו יש לגדוע את עיסוקם של ספקי וסוחרי הנשק והתחמושת מהתעסקותם בכך".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן