הקרב על השבת: נדחתה ההצבעה לפתיחת הפלנטריום

0
105
הפלנתניה. צילום באדיבות עיריית נתניה

עשרות רבות של תושבים מהמגזר החילוני, הגיעו ביום רביעי בשעות הערב, לישיבת מועצת העיר, על מנת למחות נגד סגירת הפלנתניה בשבת, אולם בעקבות התנגדות מספר סיעות דתיות והלחץ שהופעל, למעט חבר המועצה, עקיבא יצחקי, שאינו מתנגד לפתיחת הפלנתניה בשבת, הוסרה ההצעה מסדר היום.

זמן קצר לפני שהחלה ישיבת מועצת העיר, נפוצו שמועות, כי בעקבות התנגדות מספר סיעות דתיות, הוסרה ההצבעה מסדר יום המועצה. השמועות יצרו זעם בקרב עשרות תושבים, אשר הגיעו למחות על סגירת הפלנטריום בשבת. השמועות התבררו כנכונות, כאשר זמן קצר לאחר פתיחת הישיבה הודיע יו"ר מועצת העיר, שלמה ישי, בצורה לקונית, כי ההצבעה הוסרה מסדר היום. הדבר יצר סערה בקרב עשרות התושבים ומובילי המאבק שהיו באולם הישיבות.

מאיר ברדוגו, פעיל חברתי, תושב העיר, צעק לעבר ראש העירייה: "מרים, אל תתני להם (לדתיים א.ח.) להרוס את מה שבנית ב-20 שנים". בתוך שניות תפסו אותו פקחי העירייה והוציאו אותו מאולם הישיבות. אחריו יצאו כל התושבים הזועמים, אשר מחו על דחיית ההצבעה.

ראש העירייה ביקשה להחזיר את התושבים הזועמים על מנת לומר להם מספר דברים. בדבריה מסרה ראש העירייה, כי "מאחר ובכל מקרה כדי להיערך למתכונת הפעלה ללא חילול שבת, נעתרנו לבקשה של כמה מהסיעות הדתיות לנסות למצות את כל הדרכים כדי לעשות כל מה שניתן להימנע מחילול שבת ולעשות הכל לשביעות רצון כל הצדדים. יש לנו אחריות למנוע מאבקים בין אחים. בסופו של דבר כולם מבינים שאנחנו צריכים למצוא את המכנה המשותף ולתת מענה לרצון התושבים. לצמצם ככל שניתן את הפגיעה. אנחנו נמצאים בקשר עם נציגים מירושלים. המטרה היא למצוא את שביל הזהב כד שכולם יהיו מרוצים".

לאחר הישיבה מסר גורם בכיר, כי בתוך מספר שבועות יפתח הפלנטריום בשבת. דבריו לא הניחו את דעתם של מובילי המאבק לפתיחת הפלנטריום בשבת והם מתכוונים להמשיך ולפעול על מנת שהפלנטריום אכן יפתח.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן