נתניה: עניין בינלאומי בפיתוח משחק כדור שיגרום לילדים ולנוער לעסוק בספורט

0
240
boglog - בוגלוג - מקונן אדלר נתניה
משחק הבוגלוג - כשספורט, משחק מסורתי וטכנולוגיה נפגשים. היזמים מקונן ואדלר.

מהקפסולה בנתניה למונדיאל בריו 2016: יום שני היה יום מיוחד עבור אדיס מקונן (28), סטודנט לתואר שני ביזמות נדל"ן ויזם הפועל במסגרת "הקפסולה" – מרחב עבודה משותף ליזמים ולפרילנסרים – הפועל במתחם "הגג".

כשהוא מלווה ביזם נוסף ומנהל הפיתוח העסקי של המוצר, עמית אדלר ונציגת "הגג" נטלי שטיין, הציג מקונן בפני הוועדה האולימפית של ריו 2016 בישראל את הפיתוח שלו הקרוי Boglog. מדובר במשחק כדור חדש, המשלב את ההנאה של הפעילות הספורטיבית עם היכולות של הסמארטפון – תוך יצירת סיבת משחק חדשה המושכת לשחק מחוץ לעולם הדיגיטלי. המטרה המוצהרת, מלבד ההשפעה החברתית והתמודדות עם יותר ויותר ילדים ובני נוער שמעדיפים רביצה מול מסך מאשר עיסוק בספורט, היא ליצור קהילת שחקנים עולמית שתשתף הישגים ותוצאות.

במו ידיו

אמו של מקונן עלתה לארץ מגונדר שבאתיופיה בשנת 1998 – בזמן שאביו נותר מאחור לגדל את הילדים. שנתיים מאוחר יותר עלה לארץ עם אחיו. זמן קצר לאחר גיוסו לצבא, לחיל האוויר, נפטרו שני הוריו בתוך חודש אחד. מקונן שנבצר ממנו להשתתף בהלוויית אביו בזמן שירותו הצבאי, סגר מעגל אחרי שירותו הצבאי כשטס לטיול שורשים באתיופיה. שם, במדינה בה נולד, נזכר במשחק בו נהג לשחק עם שאר הילדים. מכאן שאב את ההשראה לקחת משחק ילדים שהיה נפוץ באתיופיה, ולהתאימו, לדבריו, לעולם הטכנולוגי של היום.

מקונן אשר נרשם ללימודי מנהל עסקים במכללה האקדמית נתניה, ששילב בזמן לימודיו פעילות בפרויקט "סטודנטים בונים קהילה" בעיר נתניה (מדובר בפרויקט בו סטודנטים מלמדים ומחנכים ילדים בשכונות בעיר. בתמורה לפעילותם החברתית והחינוכית בקהילה, ממומנת להם דירה בשכונות בהן מתקיים הפרויקט ש.א).

את האבטיפוס הראשון למוצר שפיתח ביצע מקונן בתמיכת NESTech –חממה שעוזרת ליזמים מהפריפריה. המוצר נכנס להליך רישום כפטנט, ואולם המיזם נעצר בשל סגירת החממה.

הקפסולה לכולם

במהלך חיפושיו אחר אפשרויות קידום פיתוחו של המוצר, הגיע מקונן להקפסולה, מרחב היזמות העירוני, שנפתח באותה שנה. יחד עם צוות הקפסולה ומסלול ההעשרה הייחודי, הכיר משקיעים ויזמים וחבר לעמית אדלר, יזם אותו הכיר במסגרת מפגשי הנטוורקינג במקום, שמשמש כמנהל פיתוח עסקי. אדלר, שבמומחיותו מתעסק בליווי יזמות טכנולוגית, בנה יחד עם מקונן תכנית לפיתוח המוצר – כולל אסטרטגיות שיווק ומכירה. ביום שני, כאמור, התייצבו השניים בגמר Middle East, בו הציגו את המיזם בפני נציגי הוועדה האולימפית של ריו 2016 בישראל. השניים זכו בתואר "חביב הקהל" וחשיפת המוצר למאות אנשים המתמחים בספורט. בינתיים, ברמה המקומית, כך אישרו למערכת נתניה און ליין בעמותה לחינוך בלתי-פורמאלי, הודיעה ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, כי תבחן אפשרות להטמעת הפיילוט הראשוני של משחק הספורט החדש, Boglog, בבתי ספר ברחבי נתניה – גם בשל יתרונותיו הספורטיביים והחברתיים וגם כחלק ממדיניות עירונית לקידום יזמות וחדשנות מקומית.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן