נתניה נפרדת: המילים האחרונות של סרן לירן אדיר אדרי ז"ל

"היי, מה קורה? לא שמעתי ממך", כתבה ביום חמישי רחל אדרי לבנה, סרן לירן אדיר אדרי. "הכל בסדר, אתקשר בערב", ענה לירן. זו היתה השיחה האחרונה.

0
524
סרן לירן אדרי ז
אהב את החיים והחיים אהבו אותו. סרן לירן אדיר - אדרי ז"ל

"היי, מה קורה? לא שמעתי ממך", כתבה ביום חמישי רחל אדרי לבנה, סרן לירן אדיר אדרי. "הכל בסדר, אתקשר בערב", ענה לירן.

"סבבה" ענתה האם המודאגת והמתינה לשיחה. קצת אחרי חצות, כשנשמעו דפיקות בדלת הבית ונציגי קצין העיר עמדו בפתח, הבינו בני המשפחה שארע הרע מכל.

לירן אדיר (אדרי), בן 31, גדל בנתניה. "הוא אהב את החיים והחיים אהבו אותו", סיפרו חברי ילדותו שתיארו את חיוכו הכובש, נאמנותו לחבריו ואופיו המיוחד. "הוא היה ממש מגנט חברתי, שידע תמיד לאחד ולהדביק את כולם", הוסיפו. כבן למשפחה מוכרת ושורשית בעיר, חונך על ברכי הציונות והערכים שהקנה סבא מוריס אדרי ז"ל, שנרצח לפני 21 שנים בידי מחבל במרכז העיר – בכניסה לחנות למוצרי חשמל אותה ניהלו הסבא ואביו של לירן, דוד אדרי.

"לירן אדיר אדרי, האחיין שלי, איננו עוד. יפה הבלורית והתואר, קצין וג'נטלמן, איך אפשר לעכל שלא נראה אותך יותר"

לירן, בעל תואר שני במשפטים, מעולם לא ויתר על חברי ילדותו איתם נהג להיפגש ולבלות בכל הזדמנות. כחובב טיולים בילה וטייל בארץ ובעולם. בעוד כחודש אמור היה לירן לטוס לצ'כיה – שם התעתד ללמוד רפואה.

לפני כחודש נישא לירן לסלעית, אהבתו הגדולה אשר עימה יצא ארבע שנים. השניים התחתנו במושב עזוז על גבול מצרים וקבעו את משכנם שם. 24 שעות לפני מותו נפגשו השניים, לאחר שיצא לכמה שעות של התרעננות. הצילום שהצטלמו הפך לצילומם האחרון.

צו ה-8 קיבל לירן לפני כשבועיים. למרות שניתנה לו האפשרות לדחותו בשל חתונתו, הוא לא ויתר. לירן, קצין פינוי נפגעים, שירת בעוצבת "ברק" של השריון. ביום חמישי נורתה פצצת מרגמה לעבר עוטף עזה. הפצצה התפוצצה במרחק מטרים ספורים מהחיילים. חמישה נהרגו: רב-סמל (מיל') דניאל מרש, סרן עמרי טל, סמל-ראשון נועם רוזנטל, סמל ראשון שי קושניר וסרן לירן אדיר (אדרי).

"לירן אחיין שלי איננו עוד. יפה הבלורית והתואר, קצין וג'נטלמן, איך אפשר לעכל שלא נראה אותך יותר. רק התחתנת ותכננת להתחיל לימודי רפואה בעוד חודש, אבל לפצמ"ר ולאלוהים היו תוכניות אחרות. לעולם לא אעכל זאת. סבא מוריס לא ישמח לראות אותך למעלה, אבל בטוח ישמור עליך. מצדיעה לך סרן לירן אהוב שלנו", כתבה דודתו של לירן, לאה פדרינג.

משפחת אדרי למודת סבל. בחודש נובמבר 1993, תקף מחבל באמצעות סכין מחבל את הסבא, מוריס אדרי

משפחת אדרי למודת סבל. בחודש נובמבר 1993, תקף מחבל באמצעות סכין מחבל את הסבא, מוריס אדרי, שנלחם במשך דקות ארוכות נגד המחבל עד שדקירות הסכין בגבו הכריעו אותו. הפצע הגדול שנפער עם הירצחו של הסבא האהוב שעלה לישראל ממניעים ציוניים והקנה אותם לילדיו ולנכדיו, נפתח שוב, לאחר שממשלת ישראל שחררה את הרוצח במסגרת הפעימה השנייה לפני כשנה.

ביום ראשון ייטמן סרן לירן אדיר ז"ל בבית העלמין הצבאי בשכונת בן ציון בנתניה. שעת ההלוויה טרם נמסרה. סרן לירן אדיר-אדרי הותיר אחריו הורים, רחל ודוד, שני אחים ואישה, סלעית.

מערכת נתניה און ליין-ksn מרכינה ראשה, משתתפת בצער המשפחה היקרה ומצדיעה לסרן לירן אדיר (אדרי) ז"ל ולחבריו, שחירפו נפשם ונפלו בהגנתם על המולדת! יהי זכרם ברוך.