נתניה: מחזה היחיד "אולי מחר אני אהיה" בספרייה העירונית

0
113
שירה פרבר - מתוך המונודרמה "אולי מחר אני אהיה". צילום יח"צ

השחקנית והבמאית שירה פרבר תעלה ביום שלישי הקרוב את הצגת היחיד המבוססת על חייה של לאה גולדברג  באולם מדיה טק העיר, הספרייה העירונית – נתניה.

 רציף תחנת רכבת באיטליה. לאה גולדברג עושה את דרכה לפגוש את הגבר שהיא אוהבת. הציפייה למפגש טומנת בחובה הבטחה לעתיד מרגש ומסעיר, ולאה ממתינה לו בדריכות. ככל שחולף הזמן, הולכת וגוברת בה החרדה שהגבר שנסעה לפגוש ידחה אותה, והיא נסחפת לחשבון נפש נוקב וסוער שמעלה קונפליקטים רבים מעברה ומהחלטותיה.

לרגל חודש הקריאה תעלה במדיה-טק העיר הצגת יחיד (מונודרמה) המבוססת על חייה לאה גולדברג, ושנכתבה על-ידי שירה פרבר בהשראת יומנים, מכתבים, שירים, וסיפורים פרי עטה של לאה. בהצגה משולבים שירים אשר הולחנו על ידי יובל מסנר במיוחד עבור פרויקט זה. שירה, שחקנית עטורת פרסים, שהופיעה בתאטראות בית ליסין, הסמטה והקאמרי. בנוסף שיחקה בסרטים ובמספר סדרות טלוויזיה . כמו גם, היא במאית ותסריטאית.

לנתניה און ליין- ksn הוסיפו ברשת הספריות העירוניות, כי המחזה עוסק בסיפורה האישי של לאה גולדברג מהמשוררות הבולטות בספרות העברית, סופרת מבוגרים וילדים, מתרגמת, מבקרת וחוקרת ספרות.  גולדברג לא נישאה ולא הייתה לאם. בשירתה מוצגת בדידות גדולה לצד ניסיונות נואשים להשיג אהבה. בנעוריה התאהבה בגברים מבוגרים ממנה, אך אהבותיה היו נכזבות כולן.

ברומן הביכורים  שלה "והוא האור" המהווה תשתית להצגה, וביומניה האישיים שפרסמה, מתארת גולדברג את מחלת הנפש של אביה ושופכת אור רב על יסודות נפשה ועל אישיותה. הפרסום עמד בסתירה לקנאות שבה התייחסה לפרטיותה, והעניין עורר ויכוח ציבורי. את המוזיקה למחזה כתב יובל מסנר, שירה פרבר ואלה מאיר שמואלי כתבו, ואילו איה קפלן ביימה.

ההצגה, כך נמסר מהעמותה לחינוך בלתי-פורמאלי, תועלה לרגל חודש הקריאה במדיה טק העיר הספרייה העירונית ביום ג' ה- 26.5 בשעה 20:00. כרטיסים ניתן להשיג במשרדי הספרייה – שדרות בנימין 60, טל. 09-8620250 שלוחה 102 בשעות פעילות הספרייה.

עדיין לא הצטרפתם ועשיתם לייק לעמוד הפייסבוק שלנו? זה הזמן: נתניה און ליין – ksn מבית נתניה און ליין

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן