נתניה ואחוז המתגייסים לצה"ל: טעון שיפור

4
83

העיר נתניה ממוקמת במקום 48 מתוך 66 ערים בשיעור המיצוי ללחימה לבנים, ואילו בקרב הבנות ממוקמת נתניה במקום 49 מתוך 61 ערים. למה זה קורה לנו והאם הטבלא משקרת

 

 בסוף השבוע פרסם אגף כוח אדם בצה"ל את "ליגת הערים" – ליגה פנימית המדרגת עשרות ערים על-פי ציון משוקלל המורכב מאחוז הגיוס לצה"ל, שיעור המתגייסים לשירות משמעותי ואחוז הקצונה. מהנתונים שפורסמו עולה, כי מגמת הגידול בעיר נתניה נעצרה ביחס למדדים שפורסמו בשלוש השנים האחרונות. על-פי הנתונים, המתייחסים לשנתון לידה 1993, שיעור הגיוס לגברים מהעיר נתניה עמד על 74.9%. מתוכם 41.1% (גידול) בחרו במסלולים של שירות משמעותי, ואילו אחוז הקצונה במחזור זה מקרב הנתנייתים עמד על 4.7% (גידול). שקלול הציונים העמיד את נתניה, לפחות בקרב גברים, במקום 48, בניגוד לתקופה המקבילה לפני כשנתיים – אז מוקמה נתניה במקום 42

 

גם בקרב הנשים התמונה, נכון לשנתון לידה 1993, לא מזהיר בלשון המעטה. רק 54.2% מצעירות נתניה התגייסו לצה"ל (הנתונים אינם מתייחסים לבנות שירות לאומי מטעמי דת). מתוכן רק 3.8% בחרו במסלולי קצונה.

 

רק לשם השוואה: אחוז הגיוס בנתניה בקרב גברים לצה"ל, זהה לממוצע הארצי, בעוד שאחוז הנשים הנתנייתיות המתגייסות לצה"ל (54.2%) נמוך מהממוצע הארצי שעומד על 58.97%. ההבדלים המשמעותיים הם באחוז הצעירים הנתנייתים הבוחרים במסלולי קצונה: כחצי מהממוצע הארצי.

 

מדויק אך מטעה

הנתונים היבשים מתייחסים אך ורק לשיעור המתגייסים. בנתניה, למשל, שיעור הלא מתגייסים בקרב גברים בעיר עומד על 25.1%. הנתון כולל, בפועל, גם את אחוז הלא מתגייסים על בסיס תורתם אמונתם – כאשר בנתניה, על-פי נתוני משרד החינוך, אחוז בני הישיבות והמסלולים החרדיים נע בין 8% ועד 14% תלוי בשנתון. ואילו הנתונים המתייחסים לנשים אינם כוללים את המתנדבות לשירות לאומי, ובנתניה, כידוע, ציבור לאומי-דתי גדול, שחלקו מעודד את הבנות גם להתנדב לשירות לאומי וגם לתרום שנת שירות נוספת.

"נתניה, בגלל הרכב האוכלוסייה ההטרוגני", ציינו לנתניה און ליין גורמים בכירים בצה"ל: "אחוז המיצוי הכללי הגיוני – מה גם שנעשות פעולות רבות מול הרשות המקומית לעידוד הגיוס. הבעיה היחידה שאין לנו מענה עליה, היא מדוע אחוז הבוחרים במסלולי קצונה מקרב המתגייסים נמוך ביחס לממוצע הארצי. אנו מאמינים, שכמו שחל גידול באחוז המתגייסים לשירות משמעותי, עם הזמן, גם נתון זה ישתפר".

 

 

 

4 תגובות

  1. Fadlon Rivka הבעיה, כפי שמוצג בכתבה, אינה בנתונים אלא באחוזי הגיוס. בבנות, למשל, נתניה הרבה מתחת לממוצע, ואולם הנתונים אינם כוללים – למשל – את שיעור הבנות הבוחרות בשירות לאומי. וכידוע, בנתניה, אחוז ניכר מהבנות הלומדות בתיכונים ממלכתיים-דתיים מובילים וציוניים, בוחרות שירות לאומי + שנת שירות בהתנדבות טרום התנדבותן לשירות הלאומי. בעניין אחוז הקצינים, באמת שאין לנו תשובה מוסברת.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן