נתניה – השר כחלון למחנה הציוני: תצטרפו לממשלה

0
143
משה כחלון נתניה
שר האוצר משה כחלון בעת ביקורו בעיר נתניה. צילום רן אליהו

שר האוצר, משה כחלון, קרא ביום רביעי למחנה הציוני להצטרף לממשלה. את הדברים אמר במהלך דברים שנשא בטקס קבלת תעודת אזרח של כבוד בעיר נתניה. בהמשך, השתתף כאורח בישיבת מועצת העיר נתניה.

"השמועות והדיבורים על מהלך מדיני משמעותי באזור שלנו, מבוססות הרבה יותר מאשר סתם רמיזות בעיתונים. יש אפשרות לתפנית משמעותית ברמה האזורית. כינונה של ועידה אזורית, במסגרתה מיוצגים כלל בעלי העניין באזור, היא מתווה רצוי וראוי", אמר השר והוסיף: "מהלך כזה ישנה את כללי המשחק, יפתח אפיקים נוספים להתקדמות מדינית ויאפשר הוצאת היחסים בינינו לבין שכנינו מהקיפאון בו הם נמצאים". בדבריו הדגיש השר כחלון, כי "אני מאמין, שהמחנה הציוני לא יועל להימנע מלקחת חלק באתגר כזה. אני קורא להם להצטרף לממשלה. מהאופוזיציה לא עושים תהליך מדיני ולא מייצרים שינוי. אני מכיר בחשיבותה של אופוזיציה במשטר דמוקרטי, אבל יש כאן חלון הזדמנויות היסטורי".

משה כחלון מרים פיירברג נתניה
השר כחלון, אימו וראש העיר נתניה פיירברג-איכר. צילום רן אליהו

התגובות הפוליטיות מצד המחנה הציוני לא איחרו להגיע. חבר הכנסת איציק שמולי התייחס לקריאת השר כחלון ואמר: "אני מציע לשר כחלון להתחיל לבנות דירות במקום קואליציות מדומיינות, כי בינתיים מחירי הדיור טסים לשמיים". ואילו מלשכתו של חבר הכנסת יצחק הרצוג, יו"ר המחנה הציוני, נמסר בתגובה כי מה שהיה לחה"כ הרצוג לומר לשר כחלון נאמר כבר ביום שני, בקול רם וברור. בדברים התייחסו בלשכת הרצוג לפנייתו לכחלון להתפטר מהממשלה: "יש רגעים שמנהיג צריך לשים את עצמו מעל השיקול האישי, להעז לשלם את המחיר הכבד ביותר על האמת הפנימית שלו… זה הרגע שלך (הכוונה לשר כחלון א.ב), תקנה את עולמך ותציל את המדינה מהסכנה. רק כחלון מסוגל לקבל החלטה מוסרית".

החלטת ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, ומועצת העיר להעניק לשר כחלון תעודת אזרח של כבוד בעיר נתניה, התקבלה לפני כחודש – לאחר – שלראשונה נחתם בין עיריית נתניה לבין משרד האוצר הסכם גג לעיר נתניה, המסדיר, מזרז ומשחרר בניית מעל 12,000 יחידות דיור בשורה ארוכה של מתחמים בעיר. בין המתחמים גם מתחם נ.ת 542, מתחם הנחשב לעתודת הקרקע הגדולה, החשובה והאחרונה בעיר – שבשל מהלכים משפטיים ובהמשך קשיים בירוקרטיים רבים ועלויות פיתוח תשתית גבוהות, התעכבו. הסכם הגג מול האוצר מאפשר מחד הזרמת מאות מיליוני שקלים לזירוז והאצת פיתוח תשתיות, זירוז מהלכים מול מינהל מקרקעי ישראל – מנגד התחייבה עיריית נתניה – עם שחרור החסמים הממשלתיים – להאיץ הליכי בניית התשתיות. התכנית הינה תכנית לעשר שנים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן