נתניה: גידול חד במשתמשים במסלול המקוצר לקבלת רישיון עסק

על-פי בדיקת ומדדי משרד הפנים, זוכה אגף רישוי עסקים בנתניה לציון 100; עבר את היעדים שהוצבו על-ידי משרד הפנים במסגרת הרפורמה שהוביל. 

0
845
תמונת אילוסטרציה לתיאור חוקרי מס המבצעים פעולות חשבונאיות. כמו כן אילוסטרציה עבור הלבנת הון התמונה להמחשה בלבד.
צילום fotolia

על-פי בדיקת ומדדי משרד הפנים, זוכה אגף רישוי עסקים בנתניה לציון 100; עבר את היעדים שהוצבו על-ידי משרד הפנים במסגרת הרפורמה שהוביל. 

הישג משמעותי לאגף רישוי עסקים בעיריית נתניה, עם קבלת תוצאות העמידה במדדים שהציב משרד הפנים. על-פי משרד הפנים, נתניה רושמת גידול חד בבעלי עסקים הבוחרים במסלולים מקוצרים למתן רישיון עסק. זאת, על-פי תיקון 34 לרפורמה ברישוי עסקים. מנתונים אלה עולה, כי האגף בנתניה זכה לציון הגבוה ביותר 100.

בהתאם לנתונים שהציג משרד הפנים, חל כאמור גידול בשיעור העסקים הפועלים עם רישיון עסק בנתניה. הנתון עומד כיום על 78% עסקים הפועלים עם רישיון עסק כחוק. מנהל אגף רישוי עסקים בעיריית נתניה, נפתלי קאיקוב, מסביר כי מדובר בהישג חסר תקדים. הישג עליו שקד אגף רישוי עסקים. זאת, על-פי תיקון 34 לרפורמה ברישוי עסקים. גם ברפורמה עצמה, שאושרה על-ידי הכנסת לפני מספר שנים, קשור באופן ישיר קאיקוב. הוא היה מאנשי המקצוע המובילים את הדיונים בצורך ברפורמה גורפת.

במטרה להקל על בעלי העסקים ולהפחית את נטל הרגולציה, בתיקון 34 לחוק רישוי עסקים, הוארך תוקף רישיונות עסק רבים לתקופת של עשר שנים וכן 15 שנה. עוד נקבע, כי לא יקבע תקופת תוקף לרישיון הקצרה מחמש שנים, אלא מנימוקים מיוחדים. בנוסף, לעסקים במסלול רישיון בתצהיר, לא תיקבע תקופת תוקף קצרה מעשר שנים. אלא, באישור ועדת הפנים של הכנסת. בין בתי העסק הרבים שניצלו את המהלך, כך הרחיב המשנה לראש העירייה, אפרים בולמש, מופיעים גם בתי מלון. "הארכת התוקף לרישיונות עסק לבתי מלון, חסכה בירוקרטיה רבה ואף חיסכון כספי משמעותי לעסקים".