נתניה: בתום מו"מ שדרוג רחוב הרצל הותאם לצרכי הסוחרים

26
151
הבנות לקידום המסחר בנתניה. מ"מ ראה"ע דלל, פרוינד וראשי התאחדות בעלי העסקים בעיר

המלצות ראשי התאחדות בעלי העסקים בנתניה התקבלו; תוכנית התחבורה המוצעת תשונה; מנחם אילוז: בסיוע מ"מ ראה"ע אלי דלל הבינו, שתיאוריה זה יפה על הנייר, אבל ירסק את העסקים.

 

בתום פגישה שהתקיימה ביום חמישי, בין ראשי התאחדות בעלי העסקים בנתניה לבין מ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק התשתיות, אלי דלל, הושגו הסכמות עקרוניות באשר לשדרוגו המתוכנן של רחוב הרצל, רחובה הראשי של העיר נתניה, בקטע שבין רחוב שטמפפר לדיזנגוף. ההסכמות העקרוניות התקבלו בתום משא ומתן בין מספר חודשים שהתקיים בין הצדדים, ואשר כלל מפגשי שיתוף ציבור.

 על-פי התכנית העירונית, אמור רחוב הרצל לשנות את פניו ולהפוך, לראשונה בישראל, לקניון רחוב (Street Mall). בתכנית המקורית תוכנן להרחיב את המדרכות בקטע שבין רחוב ויצמן לדיזנגוף ולהותיר – לפחות בקטע שבין הרחובות שטמפפר לדיזינגוף כביש צר חד-סטרי – כנהוג במספר ערים מרכזיות באירופה.

 לטענת התאחדות בעלי הסוחרים, שהביאה לכך מספר דוגמאות שנעשו בארץ, ברחובות בהן הורחבו המדרכות על-חשבון כבישים והפיכתם לחד סטריים, ללא מקומות חנייה, אחוז בתי העסק שפשטו רגל בשל תנועת רכבים דלילה, גדל משמעותית.

 במפגש, שכאמור התקיים ביום חמישי, דנו הצדדים על מספר מרכיבים בתכנית. כחלק מהתחשבות בצרכי הסוחרים הודיעו בעירייה כי השיפוץ יתבצע על בסיס מקטעים, ובכל מקטע במהלך השיפוץ תתאפשר תנועת כלי רכב לכיוון אחד. עוד נמסר, כי בעיריית נתניה יפעלו לקיצור ההליכים, גם באמצעות עבודות ליליות, על-פי נוהל שוטף בעבודות במרקם העירוני

 על-פי התכנית המקורית המוצעת, כאמור, תכננה עיריית נתניה להרחיב במספר מקטעים את המדרכות על חשבון הכביש הדו-סטרי, ובשטח שנותר להותיר כביש צר חד-סטרי. כמו כן, עלה רעיון שנבחן לביטול אפשרויות החנייה לאורך הכביש. בתום המפגש, שכלל מהנדסי תחבורה, קיבל דלל את המלצות נציגי התאחדות הסוחרים והנחה את המתכננים להשאיר כביש דו-סטרי (המצב כיום), ביטול אי-התנועה ויצירת קו מקווקו – כאשר החנייה לצד הכביש ולאורך חלקים מהרחוב תתאפשר. את עיריית נתניה ייצגו, כאמור, מ"מ ראש העיר, אלי דלל, ואנשי צוותו וראש מינהלת מרכז העיר, עלוית פרוינד וצוותה. את התאחדות הסוחרים ייצגו חברי ההנהלה מנחם אילוז, ניר יצקן ולידיה כהן.

 לנתניה און ליין – ksn מסר בתגובה מנחם אילוז, כי "ההבדל בין תכנית תאורטית הנראית נהדר על הנייר לבין תכנית מציאותית, המותאמת לצורכי הסוחרים ובעלי העסקים ומתחשבת בצרכנים, היא ההבדל בין הצלחה לבין כישלון, בין יצירת התנאים המתאימים לשגשוג עסקי לבין קושי כלכלי ופשיטת רגל. אנו שמחים שנמצאה אוזן קשבת, עניינית ומקצועית בדמותם של מ"מ ראה"ע אלי דלל וראש מינהלת מרכז העיר עליות פרוינד. כעת, לאחר השינויים הנדרשים, התאחדות הסוחרים תומכת בתוכנית השדרוג העירונית להפיכת ושדרוג רחוב הרצל, בקטע שבין רחוב ויצמן ועד לדיזנגוף, ותסייע ככל שניתן לקידום המהלכים הפיזיים ולמיתוג המחודש של מרכז העיר, כי אין לנו עיר אחרת".

 

 

26 תגובות

  1. הישג חשוב שמראה לבעלי העסקים בנתניה שגוף אחד שמאחד את כול בעלי העסקים בנתניה.
    הוא כוח שיכול להביא לתוצאות ולשיתוף פעולה ואוזן קשבת מצד הגורמים בעיריה.
    אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה ומקווים להביא עוד הישגים.
    שיכולו להקל עלינו בנתניה.

  2. כל הכבוד מר אילוז ולכל העוסקים במלאכה, צעד חשוב מאוד להפיכת מרכז נתניה ממרכז מסחר שתקוע בשנות ה-80 למקום הראוי לו

  3. מעולה !! כי בהרצליה עשו את השטות הזו וסיוט להכנס למרכז העיר! וגם העסקים בצד החד סיטרי לא רואים קונים !! סבל לתושבים ובקושי פרנסה לסוחרים.
    כל הכבוד על ההישג !

  4. אני רוצה להודות למר הרצל קרן על העזרה והתמיכה, ולמר אלי דלל.
    על העזרה האכפתיות וההבנה.ולראש המינהלת.
    רק בשיתוף ניתן להגיע להישגים ושכולם היו מרוצים.

  5. אנחנו שמחים על הכביש הדו סיטרי ועל השיפוץ
    תהיה לנו עיר יפה וכולם היו מרוצים גם בעלי העסקים
    כול הכבוד למנחם אילוז על ההישג והכול בהתנדבות שאפו

  6. יכולת תנועה ויכולת חניה אכן מהווים בסיס לתנועה של לקוחות …
    אין ספק שיש עוד המון מה לעשות על מנת להפוך את רחוב הרצל למזמין
    אולי כדאי שיהיו תקנות בנושא האופניים
    יותר תאורה בלילה במקומות החשוכים
    יותר ניידות ….

  7. נתניה און ליין את התוכנית אני מכיר ..מה שנצטרך לראות זה את האכיפה …
    האופניים החשמליות האלו נהפכו למיפגע אמיתי
    אז מילת המפתח כאן תהיה אכיפה

  8. זאת ההוכחה שאפשר להשיג תוצאות חיוביות בהידברות והבנה. אני מאמין שזאת הדרך הנכונה. התאחדות הסוחרים הוקמה לפעול למען העסקים בנתניה בכל תחום שנוכל לשפר את המצב הקיים,פי שהבטחנו.

  9. משה, כל השדרוג המתוכנן (Street Mole) נועד בהיבט הפיזי לשפר את חוויית הציבור המבקר באזור. שמירה על הקיים, מבחינה תחבורתית, ומנגד תוספת הדרגתית של מעל כאלף מקומות חניה ציבוריים ופרטיים, הם הכרח – זאת על סמך דוגמאות שיושמו בארץ ונכשלו, כיוון שלא התייחסו לצורכי הלקוחות. לכך, יש כמובן להוסיף את נושא המיתוג ויציקת ערכים ותכנים מושכי קהל – לצד (כמובן) שיפוץ החזיתות שזהו החלק של הסוחרים

  10. החונים בהרצל הם בעיקר הסוחרים…ולא הקונים? ואם עליבות החנויות לא תשתפר – העירייה לא תעזור. ובינתיים החנות הכי הומה היא זו שהפכה לבאסטת בגדים אחת גדולה!!! שם ליד המדרחוב…

  11. זאת ההוכחה שאפשר להשיג חיוביות בהידברות והבנה .אני מאמין שזאת הדרך הנכונה. התאחדות הסוחרים הוקמה לפעול למען העסקים בנתניה וכדי לשפר ולשנות את המצב הקיים .אנו מברכים על ההידברות וההקשבה בין כל הגורמים שהשפיעו על השינויים בשיפוץ ברחוב הרצל. הבטחנו שנפעל למען העסקים בנתניה ואנו עושים זאת בהתחשבות מלאה לכל הצדדים. זה הישג ראוי לשמו בכך שמנענו בכייה לדורות כפי שקרה בערים אחרות לאחר שיפוץ רחובות במרכזי ערים. שאפו!!

  12. בעלי עסקים בנתניה,תודה על התגובות החיוביות הרבות.
    בכול יום מצטרפים אלינו יותר חברים, ולאט לאט בעלי העסקים בנתניה מבינים,
    שכגוף אחד אנחנו כוח שיכול להוביל שינוי. תודה רבה לכול התומכים.

  13. הסוחרים לא אוהבים כשמזיזים להם את הגבינה. אין להם כסף להשקיע בפיתוח החנויות, חלקם בחוזי שכירות שלא מאפשרים שנוי יעוד (למשל מחנות נעליים לחנות בגדים), אין חנויות עוגן, תחצ להרצל לא זמין לתושבי השכונות הגדולות מחוץ למרכז העיר ולכן אני לא אופטימי…אבל מה אני מבין?

  14. Moshe Gelles תכנית החניה החדשה היא זו שנטרלה את התופעה (שאנחנו יחד עם רדיו 90 חשפנו). בניגוד לעבר, במסגרת התכנית, ובתיאום עם התאחדות בעלי העסקים שקמה לה לפני פחות מחצי שנה, פועלים שני הגורמים למתן חבילת הנחות על חניה מוזלת לבעלי העסקים במקומות מוגדרים + תוספת של אלפי חניות נוספות.

  15. Moshe Gelles מרכז העיר, כרגע, לא מזמין – גם לא את תושבי מרכז העיר (למעט הכיכר החדשה). את התנועה לכיכר יצרו באמצעות יציקת תכנים מושכי קהל על בסיס קבוע ומיתוג. חנויות עוגן נכנסו לנתניה, ליתר דיוק מרכז העיר, בשנתיים האחרונות, בהתאם לרחובות ששופצו ובהתאמה שופצו חלונות הראווה וכן הוחל בהליך התאמת שילוט. אגב, אחוז גבוה מהחנויות בשקל נעלם בשל מדיניות סף אפס על המדרכות וריבוי קנסות. אין ספק, שהמצב רחוק מלהיות מושלם – אבל – מי היה מאמין לפני שש שנים שבשוק העירוני בנתניה יוקם בעוד פחות משנה מבנה ענק ומושקע בו מעונות לסטודנטים ודירות קטנות להשכרה – יחד עם מרכז מוסיקה צמוד ובתי קפה של הרשתות הגדולות? (האמת, שאנחנו, אבל מה אנחנו מבינים?!)

  16. אם הסוחרים יפנו את מקומות החנייה פונקט על יד החנות שלהם לטובת הקונים ויסכימו ללכת כמה מטר ברגל זו כבר הצלחה…חניה מוזלת? הממ! הוצאות חנייה הן לא הוצאות מוכרות במס? נחיה וניראה…

  17. Moshe Gelles חניה מוזלת בחניונים מוסדרים באמצעות רכישת מנוי. הבשורה האמיתית במרכז העיר זה עניין החניונים הציבוריים שנפתחו ואמורים להיפתח במהלך השנתיים האחרונות ובשנה הבאה. הם אלה המכפילים וכמעט משלשים את נפח התנועה הפוטנציאלי. – לא "הקרב" על כמה עשרות מקומות חניה לאורך קטע מסוים של רחוב.

  18. חברים יקרים ציבור בעלי העסקים בנתניה. היה שנים רבות היה ללא ייצוג ובזמן זה נפגע רבות. הלוואי והיה מישהו שישמור על הגבינה שלנו. אנחנו במלחמת הישרדות. על קיומנו כעסקים ואנחנו משתפים פעולה עם עיריית נתניה בשיפוץ הרצל כדי שהיה עתיד טוב יותר לכולנו. ובמאבק להקל עלינו את נטל המסים הגבוהה.

  19. Moshe Gelles החלק הראשון בתגובה מתייחס לרחוב הרצל וכן לרחובות הצמודים ששודרגו. החלק השני לשוק העירוני. המשותף לכולם, שהם במרכז העיר, במרחק יריקה זה מזה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן