נתניה: בעלי בתי עסק חשודים בהעלמת הכנסות

0
75

במסגרת מבצע ביקורת שערכה רשות המסים בנתניה ובסביבה נמצא שיפור רב בציות לחוקי המס ורק בכ- 4% מהעסקים שנבדקו לא נרשמו הכנסות כדין. במבצע שנוהל על ידי פקיד שומה נתניה, נבדקו עסקים שונים ממגוון תחומים בנתניה והסביבה. ארבעה בתי עסק – שלוש מסעדות וחנות נרגילות חשודים באי רישום הכנסות.

בביקורת שנערכה במסעדה בנתניה, מצאו המבקרים, כי בקופה לא נרשמו הכנסות של מאות שקלים. בעל המסעדה טען להגנתו: "אני גם מנהל משמרת ולא הספקתי לרשום כי היה לחץ".

במסעדה אחרת בעיר, גילו החוקרים כי בעל המסעדה משכיר את קומת המרתף בסכום של כ- 6,400 שקלים לחודשיים. על פי החשד הכנסה זו לא נרשמה בספרי העסק. להגנתו טען בעל המסעדה: "פעם בכמה חודשים אני נותן להם קבלה".

במסעדה נוספת מצאו פקחי רשות המיסים, כי לא נרשמו הכנסות כדין. בעלת המסעדה נותרה ללא מילים ואמרה לפקחים: " אין לי הסבר".

בחנות נרגילות בעיר, גילו המבקרים כי בעל החנות אינו רושם הכנסות כלל. גם במקרה זה נותר בעל החנות ללא מילים ואמר: "לא יודע מה להגיד לכם".

מרשות המיסים נמסר, כי המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן