חשד לסחר בבני אדם בתעשיית הקבצנים

0
153
אילוסטרציה. פוטוליה

היחידה ארצית של משטרת ישראל עצרה לחקירה, ביום שני בבוקר, שישה חשודים בגין חשד לכך שהפעילו רשת להבאה והעסקה של כבדי שמיעה ודיבור ממזרח אירופה כקבצנים, תוך ביצוע שורת עבירות חמורות ובהן סחר בבני אדם, כליאת שווא, עבודות כפיה, תקיפה, אינוס, עיכוב דרכון וקשירת קשר לפשע.

החקירה החלה בעקבות פעילות יזומה של פקחי רשות האוכלוסין וההגירה ושיתוף פעולה עם הגורמים המקצועיים במשרד לבטחון פנים ומנוהלת על ידי יחידה ארצית של משטרת ישראל בשת״פ עם הגורמים הרלוונטיים ברשויות השונות.

ממצאי חקירה סמויה מהירה ומקצועית שניהלה יחידה ארצית של משטרת ישראל, ביססה חשד לכך שמספר מעורבים הביאו ארצה והעסיקו שלא כדין כבדי שמיעה ודיבור ממזרח אירופה, אשר הגיעו לארץ באשרת תייר, שתוקפה פג זה מכבר.

בנוסף מממצאי החקירה הסמויה – כך נמסר למערכת נתניה און ליין – עלה חשד, כי הקורבנות מועסקים כקבצנים המבקשים נדבה באמצעות פתקים אודות מצבם וחלוקת בובות, תוך שמופעלים כלפיהם בשיטתיות על ידי החשודים באלימות, בסחיטה ובאיומים.

על פי החשד, המפעילים אכלסו את השוהים בדירות, החזיקו שלא כדין בדרכוניהם, ביצעו כלפיהם עבירות אלימות וגבו מהם חלק ניכר משכר עבודתם כקבצנים. במקרה אחד הותקפה, על פי החשד, אחת הקורבנות מינית.

במסגרת החקירה אותרו עד כה כעשרה קורבנות, אשר הוחזקו בדירה באיזור נתניה והועברו למקלט המיועד לקורבנות סחר בבני אדם.

ביום שני, בשעות הבוקר, כאמור, עצרה יחידה ארצית של משטרת ישראל חמישה חשודים – חשוד אחד מנתניה, שלושה חשודים מראשון לציון וחשוד נוסף מאשקלון. כמו כן עיכבה המשטרה מספר שוהים בלתי חוקיים ששהו במחיצתם ובהמשך יובאו מי מהם לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם.

מהמשטרה נמסר למערכת נתניה און ליין – נתניה, כי "משטרת ישראל ורשויות האכיפה רואות בחומרה רבה את הניצול המחפיר של הקורבנות ומוגבלותם לצורך השגת רווח כספי, לא כל שכן את הפעלת האלימות כלפיהם ואת החזקתם בכפיה ותפעלנה באופן נחוש לחשיפה, חקירה ומיצוי דין עם מבצעי עבירות אלה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן