נתניה: אלפים באירועי שבוע החלל – פלנתניה 2024

שר המדע, הטכנולוגיה והחדשנות אופיר אקוניס ביקר בנתניה ושוחח עם עשרות ילדים על טכנולוגיה וחלל. את השר ליוותה ראש העיר מרים פיירברג - איכר.

0
1748
אירועי שבוע החלל הישראלי - פלנתניה 2024. השר אופיר אקוניס וראש עיריית נתניה מרים פיירברג - איכר
השר אקוניס וראה"ע נתניה פיירברג - איכר. פלנתניה 2024

שר המדע, הטכנולוגיה והחדשנות אופיר אקוניס ביקר בנתניה ושוחח עם עשרות ילדים על טכנולוגיה וחלל. זאת במסגרת אירועי שבוע החלל – פלנתניה 2024. את השר ליוותה ראש עירית נתניה מרים פיירברג – איכר.

אלפים הגיעו לאירועים שהתקיימו בפלנתניה וזכו לחוויה יוצאת דופן. מגוון פעילויות, הצגות, מיצגים בטכנולוגיה מתקדמת ומופע פלנטריום. זאת לצד מסע בעקבות לוויין עם משקפי מציאות מדומה ועוד.

מרכז פלנתניה נבחר על-ידי משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה להוביל את ירידי החלל של ישראל. האירועים התקיימו במהלך השבוע האחרון.

במסגרת האירועים הגיע קהל רב מכל רחבי הארץ. תלמידי בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים השתתפו באירועי הבוקר. מאות משפחות וילדים אשר פונו מבתיהם וגרים בחודשים אלה בנתניה בצהריים. ואילו בשעות אחר הצהריים אלפים מכל רחבי הארץ.

במסגרת הפעילויות הקהל יוצא למסע בזמן בעקבות העבר ההווה והעתיד של תחום החלל בישראל. הם הופכים להיות חלק מסיפורו של החלל הישראלי בעצמם, בעמדות סלפי מיוחדות.

באמצעים טכנולוגיים מתקדמים פסעו על פני מאדים לצד הרוברים שחוקרים אותו. בנוסף, טסו יחד עם הלוויינים הישראלים במסלול סביב כדור הארץ. אחת האטרקציות הבולטות, היא פעילות המדמה נחיתה על הירח עם דגם אמיתי של החללית הישראלית "בראשית".

מנהלת הפלנתניה, שלי הרפז-גרינברג, הרחיבה למערכת נתניה און ליין – ksn. "אני שמחה, שעל אף מזג האוויר הסוער הגיעו אלפי מבקרים ונהנו מחוויה יוצאת דופן. הצלחנו לארגן פעילות חללית מיוחדת ומרתקת המספרת את סיפורם של הטכנולוגיות הישראליות המתקדמות בפיתוחן, והופכת כל מבקר לחלק מהסיפור המופלא של העתיד הצפוי לישראל בחלל".