נערכים לגל הקור ולסופה

0
103

בעקבות התחזיות לסופה קשה שתחלוף אותנו מהיום (חמישי) ועד סוף השבוע נערכים גורמי ההצלה בהתאם

הסופה המגיעה אלינו היישר מארצות הצפון ומוגדרת כאירוע חריג מזה 15 שנים, צופה גל קור כבד ושלג ברב חלקי הארץ. חלק מהחזאים אף מאמינים, שיש סיכוי שבאזור השרון ואף בנתניה יראו פתיתי שלג באוויר. לדבריהם ברד רך בוודאות ירד במישור החוף ובנתניה.

לקראת גל הקור והאפשרות לחסימות כבישים ולהצפות, נערכו גורמי ההצלה בהתאם.

ממד"א נמסר לנתניה און ליין – ksn, כי הם ערוכים לטפל בנפגעים כתוצאה מהגל הקור הצפוי בסוף השבוע. במד"א אף נערכו להעניק טיפול רפואי גם בתנאי מזג אוויר קשים. במזג אויר קר שכזה, קיימת חשיבות רבה לשמירה על אוכלוסייה שיכולה בקלות להיפגע מפגעי הקור- בעיקר קשישים ותינוקות. בחודש האחרון נקראו צוותי מד"א להעניק טיפול רפואי מציל חיים לאנשים שסבלו מתת-חום גוף (היפוטרמיה) בהם שני קשישים שנמצאו בביתם לאחר שהיו מוטלים שעות רבות על הרצפה לאחר שמעדו ונפלו וסבלו מהיפוטרמיה קשה.

במד"א מחדדים את ההנחיות לשמירה על ביטחונן של אוכלוסיות אלו: לא לקחת סיכונים מיותרים – במקרה חירום הדורש פינוי לבית החולים בתנאי שלג, צרו קשר עם מד"א בקו החרום 101 ואל תצאו עם רכבכם הפרטי לכביש.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, הנחה את הכוחות הפועלים באזורים הצפויים לשלג לנקוט בשורת צעדים שתביא אותם למוכנות הגבוהה ביותר האפשרית על מנת שיוכלו להעניק שירות מלא, מהיר ומקצועי לתושבי האזור גם בתנאי מזג אויר קשים במיוחד.

בין היתר, הונחו כוחות מד"א לתגבר את המשמרות בעובדים ובמתנדבים, על מנת להעניק מענה מלא במידה ויהיה ביקוש גובר לשירותי מד"א ובעיות עבירות לכלי רכב פרטיים, דבר שעלול לגרום לקריאות רבות יותר לאמבולנסים.

עוד נמסר, כי במד"א עובדים בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם הרשויות המקומיות, עם גורמי הביטחון, צה"ל, משטרת ישראל, כיבוי אש ועוד. במקרים של ניתוק דרכי הגישה לבתי החולים ובמקרה של צירים חסומים לאמבולנסים, הרשויות המקומיות יפנו בעדיפות עליונה מפלסות לפתיחת הצירים באותם מקומות, על מנת שיתאפשר פינוי חולים ונפגעים במהירות האפשרית לבתי החולים. בתחנות מד"א יוצבו נגמ"שי פינוי של צה"ל אליהם הוצמדו חובשים ופאראמדיקים של מד"א לצד חיילי הנגמ"ש, לטובת פינוי חולים ונפגעים ממקומות בהם הגישה תהיה חסומה.

גם משרד הרווחה נערך לקראת גל הקור העז על מנת לסייע לאוכלוסיות הנזקקים, תוך מתן דגש לאוכלוסיית הזקנים הנזקקים ולדי הרחוב. במסגרת הסיוע ינתנו אמצעי חימום, ארוחות חמות ומקרי חירום פינו קשישים לנופשונים.
משרד הרווחה נמסר, כי מוקד טלפוני – 118 יהיה פתוח 24 שעות ביממה לקבלת פניות בנושאי רווחה וניתובם לקבלת סיוע.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן