גזבר קיבוץ שפיים לשעבר נדון לשבע שנות מאסר

2
104

בית המשפט המחוזי דחה את ערעורו על הרשעתו בגין גנבת כ-16.5 מיליון שקלים. בית המשפט המחוזי בת"א, בראשות נשיאת בית המשפט, דבורה ברלינר, דחה השבוע, את ערעורו יהודה דורון, לשעבר גזבר קיבוץ שפיים, ומנהל הנהלת החשבונות של הקיבוץ, על הרשעתו בגניבת סך של כ-16.5 מיליון ש"ח מכספי הקיבוץ בין השנים 1996-2002.

בית המשפט המחוזי השאיר את כל קביעותיו העובדתית של בית משפט השלום על כנן, ואת כל סעיפי ההרשעה, אולם הקל במקצת בעונש המאסר שהוטל על דורון, בעיקר בשל מצבו הבריאותי של דורון וחלוף הזמן, אך לא בקנס – 1.5 מיליון שקלים ובפיצויים לקיבוץ שפיים על סך 500 אלף שקלים. את תקופת המאסר של אשתו, שהואשמה בסיוע לגניבה ובסיוע לנאשם להתחמק מתשלום מס, קיצר בית המשפט המחוזי מ-18 חודשי מאסר לעשרה חודשי מאסר בפועל.

כזכור, השופטת ברק-נבו, מבית משפט השלום, הרשיעה את יהודה דורון בגנבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, אי הגשת דוחות שנתיים לרשויות המס במזיד, בכוונה להתחמק ממס, תוך שימוש במרמה, ערמה ותחבולה ועשיית פעולות ברכוש אסור, בידיעה שמדובר ברכוש אסור, לפי חוק איסור הלבנת הון.

על פי הכרעת הדין, בתקופה הראשונה, בין 1996 ל-1998, גנב דורון שיקים של הקיבוץ בסך כ-2.8 מיליון ש"ח, תוך ניצול היותו מורשה חתימה של הקיבוץ. זאת, תוך ביצוע רישומים כוזבים בהנהלת החשבונות של הקיבוץ, על מנת לטשטש את פעולות המעילה. את הכספים הפקיד בחשבון על שמו, ועם חלקם רכש דורון וילה בקיסריה עבורו, אותה הציג לחברי הקיבוץ כוילה שנרכשה על ידי קרוב מארצות הברית.

בתקופה השנייה, משנת 1998 עד שנת 2002, גנב דורון כספים מחשבון שהחזיק בנאמנות עבור הקיבוץ שהיה רשום על שמו וזאת בין היתר באמצעות העברות בנקאיות מחשבון הנאמנות לחשבון על שם אשתו. וכן באמצעות הפקדת שיקים ישירות מחשבון הקיבוץ לחשבון זה, משם העביר דורון את הכספים לפינלנד וללוקסמבורג. סכום המעילה בתקופה זו עומד על כ-13.7 מיליון ש"ח.

שופטי בית המשפט המחוזי, ברלינר, ג'ורג' קרא ומרים סוקולוב, דחו את ערעורו על הרשעתו בגנבה, אולם קיצרו את תקופת מאסרו מ-8.5 שנים לשבע שנות מאסר בפועל, תוך התחשבות במצבו הבריאותי.

הליכי הערעור בבית המשפט המחוזי וההוכחות בבית משפט השלום נוהלו על-ידי עוה"ד ירון גולומב ואלעד פנחס מפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה).

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן