מתכון לנמסיס – עוגת שוקולד מושלמת ללא גלוטן

נמסיס היא עוגת שוקולד מושלמת. היא נטולת גלוטן והמרקם שלה פשוט מזכיר מוס. במיוחד עבור גולשי נתניה און ליין, סער אהרוני מפשיל שרוולים ומספק מתכון לעוגת שוקולד שהיא חוויה

3
4706
נמסיס היא עוגת שוקולד מושלמת. היא נטולת גלוטן והמרקם שלה פשוט מזכיר מוס. במיוחד עבור גולשי נתניה און ליין, סער אהרוני מפשיל שרוולים ומספק מתכון לעוגת שוקולד שהיא חוויה.
עוגת שוקולד נמסיס. גם חוויה וגם ללא גלוטן.

נמסיס היא עוגת שוקולד מושלמת. היא נטולת גלוטן והמרקם שלה פשוט מזכיר מוס. במיוחד עבור גולשי נתניה און ליין, סער אהרוני מפשיל שרוולים ומספק מתכון לעוגת שוקולד שהיא חוויה.

על השאלה מהי עוגת השוקולד המושלמת, רבות מתמודדות על הכתר. גם השאלה מהו מתכון לעוגת שוקולד שהוא לא פחות ממושלם, מעסיק רבים. אחת מהן היא עוגת נמסיס. בעוגה נתקלתי לפני כמה שנים שהתארחתי לארוחת ליל שישי אצל חברים בנתניה. אכלנו אז את גרסת הפרווה (מחליפים את החמאה במחמאה וכו'). בכל מקרה, בואו נתחיל.

נמסיס – עוגת שוקולד מושלמת ללא גלוטן | רמת קושי: קל

 

מרכיבים:

תבנית מרובעת או עגולה ועוד אחת גדולה יותר (20 – 22 ס"מ)

400  גרם שוקולד מריר איכותי (מינימום 70% קקאו)

200  גרם חמאה

חצי כוס סוכר + חצי כוס מים (להכנת סירופ  סוכר)

5 בביצים גודל M

חצי כוס סוכר (להקצפה)

כפית שטוחה מלח (זה הסוד של הטעם)

אופן ההכנה:

ממיסים את השוקולד והחמאה במיקרו כדקה וחצי. המדקדקים מוזמנים להמיס באמצעות טכניקת בן מארי (קלחת מים חמים שבתוכה מניחים קערה קטנה יותר ובתוכה השוקולד והחמאה. במקביל, בקלחת או סיר קטן, נרתיח את המים והסוכר. מבשלים עד שהסוכר נמס במים. נכבה את האש, נוסיף מלח ונערבב לאיחוד חומרים.

חוזרים לשוקולד שהמסנו. מוסיפים אליו את סירופ הסוכר ומערבבים. משאירים בצד עד השימוש.

מקציפים את הביצים (לא, אין צורך להפריד לחלבונים ולחלמונים). מוסיפים חצי כוס סוכר ומקציפים עד לקבלת קצף בהיר ותפוח. מעבירים בערך שליש מהקצף למסת השוקולד ומאחדים על ידי "קיפול" סבלני. כעת, נעביר את כל השוקולד לרוב הקצף ונערבב בתנועות קיפול.

יוצקים לתבנית משומנת היטב. מניחים את התבנית בתוך תבנית נוספת גדולה יותר אש מכילה מים רותחים. אנחנו עושים זאת כדי ליצור סביבה לחה בתנור. בכך נעניק לעוגה את המרקם הייחודי שלה. נכניס לתנור אשר חיממנו מראש לחום של 160 מעלות. לידיעתכם, לתנור לוקח בערך 15 דקות כדי להגיע לחום אותו אנו מבקשים. נכניס את עוגת הנמסיס ונאפה 50 דקות.

אחרי 50 דקות אל תתרגשו אם העוגה נראית רוטטת מדי, זה בסדר גמור. מניחים את העוגה על השיש לחצי שעה כדי שתתקרר ותתייצב. מכניסים לפריזר לשעתיים לפחות. רק כאשר היא קפואה מחלצים מהתבנית ופורסים.

אוהבים שוקולד? קבלו עוד מתכון לעוגת שוקולד: 

עוגת שוקולד קלאסית ומי אמר יום הולדת…

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן