ניצב משה ברקת התמנה למפקד מחוז מרכז

במעמד השר לביטחון פנים ומפכ"ל המשטרה התקיים טקס חילופי פיקוד מחוז מרכז במשטרה; ניצב מה ברקת החליף את ניצב עמיחי אשד

0
337
חילופי פיקוד במחוז מרכז. צילום חטיבות דוברות המשטרה

ביום חמישי האחרון נערך טקס חילופי פיקוד מחוז מרכז במשטרה. ניצב משה ברקת החליף את ניצב עמיחי אשד, אשר פיקד על המרחבים ותחנות המשטרה במחוז במרכז, בהן תחנות המשטרה בנתניה וביישובים הסמוכים.

הטקס התקיים במעמד השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי.

מפקד המחוז הנכנס, ניצב משה ברקת, בן 54 נשוי ואב לשניים תושב מודיעין. שימש בעברו בתפקיד עוזר המפכ"ל, מפקד מרחב דוד במחוז ירושלים, ראש חטיבת השיטור באגף המבצעים, מזכיר ביטחוני לשר לביטחון הפנים ומפקד מחוז שומרון ויהודה.

מפקד המחוז היוצא ניצב עמיחי אשד בן 54, נשוי ואב לשלושה ייכנס היום לתפקידו כמפקד מחוז תל אביב. בתפקידיו האחרונים שירת כמפקד ימ"ר שרון, מפקד תחנת לוד, מפקד תחנת ראשל"צ, מפקד תחנת נתניה, מ' קורס פו"מ, מ' המכללה לקצינים בכירים, סממ"ז ירושלים ומפקד מחוז מרכז.

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה אמר בטקס: "אחד היעדים העומדים בבסיס מדיניותי לשנת 2021, כפי שנקבעה בחודשים הראשונים לכניסתי לתפקיד, הוא המאבק בפשיעה בחברה הערבית. המצב היום בו קומץ עברייני מטיל אימה וצל על החברה הערבית כולה, אינו יכול להימשך".

השר אוחנה הוסיף: "בידך, משה ברקת, מפקד המחוז הנכנס, טמון הניצחון. אתה מקבל לידיך מחוז החולש על ריכוזים עירוניים צפופים, ערים מעורבות, שכונות מוכות פשיעה, מרחב כפרי, אזורי קו תפר, ושטחי תעשיה. אתגריו רבים ומגוונים. הקדם, יחד עם אנשי מחוז מרכז הטובים, נעשה לנשמע, ועשה, למען עתידו וחוסנו של המחוז".

השר פנה למפקד המחוז היוצא ואמר: עמי, אתה נפרד היום מהמחוז שליווה אותך לאורך לא מעט מתפקידיך. אתה מותיר אחריך מחוז בעל יכולות, עוצמה וכוח. לא אחת ראיתי את עוז הרוח ואומץ הלב של אנשי המחוז היקר הזה, את היוזמה והיצירתיות, את תפארת הפעילות והמבצעים של היחידות השונות, וביניהם של ימ"ר מרכז ונמלאתי גאווה. זוהי הזדמנות להודות לך על עשייה רחבה ומשמעותית ולאחל לך בהצלחה בתפקידך החדש".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, אמר בטקס: "מחוז מרכז מתמודד עם איומי פשיעה מגוונים, ובכללם פשיעה חמורה ומאורגנת. המחוז חולש על מרכזי ערים גדולות, יישובי קו התפר, ערים מעורבות ומרחב כפרי. מורכבות העשייה דורשת מתן דגש מיוחד בחיבור בין המשטרה לציבור שמושג בזכות השוטרים והמפקדים המשרתים ביחידות המחוז״. למפקד המחוז היוצא היוצא אמר המפכ״ל "עמי, במשך כשלוש שנים הובלת את המחוז ביד רמה להישגים מעוררי הערכה ולהצלחות מרשימות בתקופה קשה ומאתגרת. כעת בסיום כהונתך אתה מותיר לבא אחריך מחוז איתן ומקצועי, ערכי ונחוש. אני מאחל לך הצלחה רבה בתפקידך כממ״ז ת״א"

לממ״ז הנכנס ניצב משה ברקת, אמר המפכ״ל: "כל שירותך הותרת חותם משמעותי בכל מקום בו שימשת מפקד. בזכות המסירות שלך ודרכך הייחודית, הצעדת את אנשיך בכל אחד מהתפקידים בהם כיהנת להישגים מרשימים. מאחל לך הצלחה רבה ומשוכנע שבזכות מסירותם, כישוריהם ויכולותיהם של שוטרי ולוחמי המחוז, תבנה ותטפל מחוז מצויין עם גישה שירותית מול האזרחים ומנגד נחוש וחסר פשרות במלחמתו בפשיעה״.

מפקד המחוז היוצא, ניצב עמיחי אשד, סיפר: "במחוז מרכז עשיתי את צעדי הראשונים כשוטר. בלש צעיר, במושב האחורי של הניידת, שלומד בכל יום דרך הרגליים, איך עושים משטרה, לומד מהטובים ביותר. כאן, במחוז הזה, עוצבה דמותי כשוטר, כקצין, וכמפקד. כאן זכיתי לסגור מעגל, ולפקד על מחוז שהוא המשפחה שלי, שהוא חלק ממני. אני בן מחוז מרכז, תושב מחוז מרכז, שבא בכל בוקר מהמשפחה הפרטית שלי, למשפחה המקצועית שלי. חזרתי למחוז מרכז כמפקד המחוז, וביקרתי בתחנות שחלקן היו לי לבית. פגשתי כאן שוטרים שאני מכיר מהניידת, מתדריכי הבוקר ומזירות הפשיעה בלילה. פגשתי פה את שוטרי מחוז מרכז, שוטרים שעובדים מהראש ומהרגליים, אבל גם מהלב. פגשתי כאן את המשפחות השכולות שחלק מיקיריהן היו חברי. פגשתי בזירות הפשיעה החמורה, באירועים במגזר הערבי, באירועי הפרות סדר, שוטרים עם עין רואה, אבל עם לב שומע. שוטרים שרואים בעיניים אזרחים שווי-זכויות".

ניצב משה ברקת אמר בטקס "מחוז המהווה פסיפס אנושי שמשקף את התמונה הייחודית של מדינת ישראל כולה, מתחים וחיבורים השלובים אלה באלה: יהודים-ערבים, חרדים-חילוניים, עולים חדשים-ותיקים. מחוז האחראי על האזור המאוכלס ביותר במדינה – ריכוזים עירוניים צפופים, לצד מרחב כפרי ושטחי תעשיה, מחוז שבתחומו היקפים משמעותיים של פשיעה ואירועי סדר ציבורי בראיה ארצית. שרשרת הפיקוד על המחוז מונה מפקדים עתירי עשייה והישגים, אשר תרמו, כל אחד בדרכו, לעיצוב דמותו".

למפקד המחוז היוצא אמר ניצב ברקת: "קידמת את המחוז המיוחד הזה להישגים ולעשייה רבה , טיפחת שיתופי פעולה עם הקהילות השונות במחוז, עם הרשויות המקומיות, הבאת להצלחות מבצעיות מרשימות בטיפול בפשיעה החמורה, בעבירות רכוש ואמל"ח והצעדת את המחוז להיות סמן לשילוב טכנולוגיות".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן