מתקני הגז הטבעיים: מחדל או חלם?

0
104
עו"ד ענת בירן. צילום רמי זנגר

ועדת השרים לענייני פנים אישרה את תוכנית המתאר הארצית למתקני גז טבעיים מבלי שזו תכלול את ההחלטות שנקבעו במועצה הארצית אחרי שנים של דיונים.

 מחר ( יום ד' )  תקיים הממשלה דיון במסגרת ישיבת הממשלה בערר שהוגש על-ידי השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, בגין אישור תכנית המתאר הארצית למתקני הגז הטבעי.

מסתבר, כי ביום 27.7.14 אישרה ועדת השרים לענייני פנים, שירותים ושלטון מקומי את התכנית. קדמה לדיון בוועדת השרים, החלטת המועצה מיום 10.6.14 על אישור התכנית בכפוף למספר שינויים מהותיים וזאת לאחר דיון סוער בו התברר לחברי המועצה כי בפועל ראוי ונכון למקם את מתקני הטיפול בגז בים.

 הנושאים העקרוניים אשר נקבעו בהחלטת המועצה כללו בין היתר שתי החלטות, הראשונה , שתינתן עדיפות לטיפול ימי מקסימלי והשנייה שתינתן עדיפות להרחבת תשתיות קיימות של גז טבעי. אולם בנוסח התוכנית שהועבר לדיון ועדת השרים לא נכללו החלטות אילו.

 השינויים בתוכנית הוכנסו אחרי מאבק של שנים שניהלו תושבי עמק חפר שכללו מאבק משפטי שהובילו עורכות הדין ענת בירן וגליה בן שהם ממשרד ענת בירן וכן מאבק ציבורי שאף כלל הפגנות ופעולות נוספות שניהלו התושבים שהתנגדו למיקום המתקנים בשטחים פתוחים בליבה של מועצת עמק חפר. התושבים טענו כי אין כל צורך להקים את המתקן ביבשה וניתן למקמו הרחק בים ובכך לא לפגוע בשטח פתוח נרחב בצמוד לנחל אלכסנדר, וסמוך לישובים שיגרום לסיכונים רבים לתושבים.

 רני אידן, ראש המועצה האזורית עמק חפר מציין, כי "להפתעתנו הוראות התכנית, כפי שאושרו בוועדת השרים לא כללו את הטמעת ההחלטות כפי שנקבעו במועצה הארצית. אני מקווה שמחר שרי הממשלה יאשרו את שינוי נוסח הוראות התכנית ויטמיעו כמתחייב את החלטת המועצה הארצית".

 

 

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן