מתכון מנצח למרק קובה סלק – המטבח העיראקי

הכנת מרק קובה סלק מחייבת רק תכונה אחת: סבלנות. קבלו מתכון מנצח לאחד המרקים שהפכו למנת הדגל של המטבח העיראקי. נתניה מבשלת

7
13200
מתכון קובה סלק - מרק קובה סלק - המטבח העיראקי
מתכון למרק קובה סלק

הכנת מרק קובה סלק מחייבת רק תכונה אחת: סבלנות. קבלו מתכון מנצח לאחד המרקים שהפכו למנת הדגל של המטבח העיראקי. נתניה מבשלת!

אין זה סוד, עי המטבח העיראקי הוא אחד המטבחים העשירים בעולם. ככה זה בכל מטבח המתבסס על מסורת מצטברת בת אלפי שנים. בכל זאת, פעם, בעת העתיקה, עיראק של היום הייתה אימפריה ששלטה על אין ספור מדינות. מרק קובה סלק מבוסס על כופתאות ממולאות כל טוב. אחד המתכונים האהובים עליי הוא מתכון ביתי ומאוד משפחתי. אז מה צריך להכין מלבד המרכיבים? המון סבלנות! קובה עושים באהבה, או לא עושים בכלל!

מתכון למרק קובה סלק – בגדד סטייל

 

למעטפת:

קילו סולת

כפית מלח

3 כוסות מים

3 כפות שמן

מרכיבים למלית:

בצל גדול, מגורר בפומפייה

3 כפות שמן

חצי קילו בשר בקר טחון

רבע קילו עוף טחון

כפית בהרט

כף שטוחה נענע טרייה קצוצה דק

כפית פפריקה

מלח ופלפל שחור לפי הטעם

4 כפות פטרוזיליה טרייה קצוצה דק (ללא הגבעול)

מרכיבים למרק:

בצל אחד קצוץ

5 כפות שמן

גזר אחד

2 גבעולי סלרי שלמים קצוצים דק

4 סלקים, קלופים וחתוכים לקוביות

2 כפיות שטוחות של סוכר (מחזק את הטעם של הסלק)

קורט מלח

4 כפיות רסק עגבניות

2.5 ליטר מים

רבע כוס מיץ לימון טרי

שלבי הכנה:

מתחילים בהכנת המעטפה. בשלב ראשון משרים את הסולת במים עם מלח ושמן. נותנים למים להיספג במשך חצי שעה. לאחר מכן, לשים בידיים ויוצרים בצק מעט דחוס, רך וגרגירי. ועכשיו, נניח בצד עד השימוש.

עוברים להכנת המילוי. קחו מחבת שימו שמן ותאדו בצל עד שיהפוך לשקוף. אז נוסיף את הבשר והעוף ונטגן תוך כדי ערבוב – עד שהבשר יתפורר וישנה צבע. כעת מוסיפים תבלינים ופטרוזיליה. מערבבים לאיחוד חומרים ומעבירים לקערה לצינון. זכרו, הטיגון קצר, כי הבשר והכופתאות יתבשלו במרק.

חוזרים לבצק שלנו. בידיים רטובות יוצרים מהבצק כדורים קטנים בגודל כדורי פינג פונג. משטחים כל כדור למעין פיתה. מניחים במרכז כפית של מלית וסוגרים לכדור. משאירים בצד על מגש לפני שילוב במרק.

עוברים להכנת המרק. מאדים מספר דקות בצל בסיר עם שמן מוסיפים גזר וסלרי, סלק, תבלינים ורסק ומערבבים. זה השלב בו נוסיף מים ונביא לרתיחה. בשלב זה נבשל על להבה גבוהה עוד רבע שעה ורק אז נוסיף את הלימון. ננמיך את האש. נוסיף את כדורי הקובה ונבשל כשעה. נטעם, נתקן טעמים, נבשל עוד כמה דקות.

טיפ קטן: יש הנוהגים להוסיף בחמש הדקות האחרונות של הכנת המרק, נגיעות של פטרוזיליה ושל נענע. מסתבר, שבכל עיר בעיראק נוהגים לבשל קצת אחרת.

 

7 תגובות

  1. בלי רסק עגבניות, בלי סוכר , בלי לימון , רק עם תמרהינדי ( לקנות רק באריזה כמו תמרים בוואקום ,לחתוך קוביה ולהשרות במים חמים ולסנן), מעדן אמיתי, תנסו פעם אחת ותתמכרו.

  2. יאמי אני אוהבת קובה סלק .. אני מכינה את הקובה סלק בוורסיה אחרת .. אנסה גם את זו שלך

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן