עוגת אלסקה – שילוב מושלם בין חום לקור

מתכון להכנת עוגת אלסקה אפויה הוא, קודם כל, קל להכנה. זהו קינוח קלאסי, שנעלם לו מבתי הקפה של נתניה, אך הוא גם מהסוג שמרגש כל פעם מחדש. 

0
6057
מתכון להכנת עוגת אלסקה אפויה הוא, קודם כל, קל להכנה. זהו קינוח קלאסי, שנעלם לו מבתי הקפה של נתניה, אך הוא גם מהסוג שמרגש כל פעם מחדש. 
עוגת אלסקה: שילוב בין קור וחום, גלידה ומרנג.

הגיע הזמן לקאמבק אמיתי, כזה שמגיע לעוגה מרהיבה ומפתיעה. אני מדבר על עוגת אלסקה, המשלבת בין חום לקור והמון מרנג. זו הגרסה שלי להכנת מתכון מופלא, שפעם לא היה בית קפה המכבד את עצמו במדרחוב נתניה, שלא היה מציע עוגת אלסקה.

מתכון להכנת עוגת אלסקה עם מרנג, גלידה קרה ובצם חם.

מרכיבים:

6  כפות סוכר
4 חלמונים
100 גרם שוקולד מריר
כפית תמצית וניל
4 חלבונים
קורט מלח
700 גרם גלידת שמנת איכותית

למרנג:
4 חלבונים
כוס סוכר
קורט קרם  טרטר (אל תתעצלו, קונים  בחנויות לאפייה)
כפית תמצית וניל

שלבי  הכנה:

מתחילים בגלידה עצמה. שמנו בעדינות קערת מתכת בעלת קיבולת חמש כוסות. הכניסו את הגלידה לקערה, כסו את הקערה בניילון נצמד ומכניסים לפריזר. מינימום ארבע עד 12 שעות מראש. הגלידה חייבת להיות קפואה. לא מוציאים את קערת המתכת הקפואה עד שלבי ההכנה האחרונים.

חממו תנור על חום של 180  מעלות. הכינו תבנית אינגליש  קייק  ושמנו אותה עם חמאה. בשלב  הבא, שלבו את חלמוני הביצים יחד עם שלוש כפות סוכר. הקציפו עם מטרפה ידנית בערך כרבע שעה. הוסיפו את הווניל ואת השוקולד המומס תוך כדי ערבוב בתנועות קיפול. לאט לאט. תערובת השוקולד מוכנה.

במקביל, בקערה נוספת, שלבו  את החלבונים עם קורט מלח והקציפו היטב במיקסר. מקציפים, במהירות בינונית עד לקבלת קצף. מוסיפים את כמות הסוכר הנותרת ומקציפים עד שהוא נוקשה. מקפלים את החלבונים לתוך תערובת השוקולד. יוצקים בזהירות את הבלילה לתבנית העוגה. אופים עד שהעוגה מתייצבת והחלק העליון יציב, כ-20 דקות. מוציאים מהתנור ומצננים על רשת.

מניחים את העוגה על תבנית מרופדת בנייר אפייה. מוציאים את הגלידה מהמקפיא. מחלצים את הגלידה והופכים את הקערה על העוגה. שומרים את הגלידה מכוסה בניילון ומחזירים את עוגת הגלידה למקפיא. לשעתיים עד שלוש שעות.

מכינים מרנג שוויצרי. מחממים סיר עם מים רותחים על להבה נמוכה-בינונית. בקערה חסינת אש (או קערת מיקסר מנירוסטה) שמים חלבונים, סוכר ומלח. מניחים על גבי הסיר עם המים הרותחים.

מערבבים את תערובת החלבונים (אין צורך להקציף) ומבשלים בעדינות בצורה זו עד שהסוכר נמס. מקציפים את החלבונים במהירות גבוהה במשך 8-10 דקות – עד שמתקבל מרנג יציב מאוד. אם רוצים, אפשר להוסיף לקראת סוף ההקצפה כפית של תמצית וניל.

מעבירים את המרנג לשק זילוף עם צנתר חלק בקוטר 4  ס"מ. מוציאים את העוגה מהמקפיא. מתחילים לצפות את העוגה. אפשר  להיעזר  בציפוי בכף גלידה.

מחממים תנור לחום של 250 מעלות. מכניסים את העוגה לשלוש דקות. המרנג יקבל השחמה, אבל הגלידה תישאר יציבה. מגישים מיד.

מתכונים נוספים המשלבים גלידה: 

גלידוניות פרוזן יוגורט בארבעה מרכיבים

 

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן