מכרז מתחם חבצלת נתניה: 515 יחידות דיור שווקו

מעל חצי מיליארד שקלים, לא כולל הוצאות פיתוח, ישלמו החברות הזוכות במכרז של רשות מקרקעי ישראל. במכרז שווקו 515 יחידות דיור במתחם שכונת חבצלת נתניה. 

0
7124
פועלי בניין, דירות למכירה בנתניה
צילום fotolia

מעל חצי מיליארד שקלים, לא כולל הוצאות פיתוח, ישלמו החברות הזוכות במכרז של רשות מקרקעי ישראל. במכרז שווקו 515 יחידות דיור במתחם שכונת חבצלת בצפון נתניה.

על-פי רשות מקרקעי ישראל, הזוכות במכרז הן חברות מרדכי אביב, בסט יזום וכן ויתניה. מניתוח נתוני המכרז עולה, כי ההצעות גבוהות עד פי חמישה ממחיר המינימום שנקבע לכל אחד מארבעת המגרשים שהוצעו במכרז. ועדיין, ההצעות היו נמוכות בעשרות אחוזים (כ-30%) ממחיר השומה שנקבע לכל אחת מהקרקעות. בחלוקה מספרית תוצאות המכרז משקפות מחיר קרקע (לפני פיתוח) על סכום של 1.17 מלש"ח לכל יח"ד.

שכונת חבצלת החדשה נולדה בעקבות מאבק שניהלה עיריית נתניה מול עמק חפר בוועדה לשינוי גבולות. השכונה החדשה צפויה להכיל כ-2,800 דירות חדשות. בימים אלה סוללת עיריית נתניה את הכביש והגשר, שיחבר את השכונה העתידית למחלף חבצלת.

במקביל, בעיריית נתניה פועלים כדי לקדם הפיכת מחלף איינשטיין למחלף מלא. משרד התחבורה אישר המהלך, אך הטיל את המימון על העיר נתניה.