מפוצצים רכבים: בתוך 24 שעות ניסיון חיסול שני בנתניה

בן 25 נפצע קשה כשרכב המשלוחים בו נסע התפוצץ בקריית השרון. ביום שני נפצע באורח קל אחיו של עבריין מוכר כשרכבו התפוצץ.

0
1365
ניידות מד
צילום מד"א

בן 25 נפצע קשה כשרכב המשלוחים בו נסע התפוצץ בקריית השרון. ביום שני נפצע באורח קל אחיו של עבריין מוכר כשרכבו התפוצץ.

בן 25 נפצע קשה בעקבות פיצוץ רכב המשלוחים בו נסע. אל רכב המשלוחים הצמידו עבריינים מטען חבלה. האירוע החמור, השני בתוך יממה, ארע היום (שלישי) בקצה רחוב טום לנטוס. עוצמת הפיצוץ נשמעה בכל שכונת קריית השרון.

ביום שני, נפצע קל בן 41. במשטרה מסרו, כי הפצוע הוא אחיו של יורם אלעל. יורם אלעל, דמות מוכרת היטב למשטרה,  נחשב בעבר כיד ימינם של משפחת אבוטבול. עם זאת, בשנת 2001 ייחסו במשטרה לאסי אבוטבול ניסיון, לכאורה, לחיסול יורם אלעל. הפיצוץ ארע בצומת קניון השרון. רכב המרצדס של האח נהרס לחלוטין. כך גם רכבים שהיו בסמוך. במקרה זה הודיעה משטרת נתניה, כי עצרה חשוד תושב נתניה (38) בחשד לכאורה למעורבות בפיצוץ.

שני מקרים אלה מצטרפים למקרה שארע ביום שלישי שעבר בשכונת חפציבה בנתניה. דניאל היילו, דמות מוכרת למשטרה, נרצח בפיצוץ הרכב בו נסע. הרכב עצמו התפוצץ ליד גני ילדים ועוצמת ההדף הורגשה בגנים עצמם.

בנתניה פועלות, נכון לתקופה זו ארבע כנופיות פשע, שהתפתחו והתעצמו עם מיטוט ארגון הפשיעה של משפחת אבוטבול (בייזה). בנוסף, נתניה משמשת כפרוקסי עסקי של משפחות פשע מהמגזר הערבי. משפחות, שמשקיעות בנדל"ן ובעסקים.

בתוך כך גוברת הקריאה הציבורית לנקוט ביד קשה נגד הכנופיות הפועלות בנתניה. ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, הודיעה כבר בשבוע שעבר כי היא דורשת ממפכ"ל המשטרה להנחות ולפעול ביד קשה נגד עברייני נתניה. "אני לא פחדתי ולא פוחדת מעבריינים. כפי שניקיתי את העיר פעם אחת, אעשה זאת שוב".

לקריאתה הצטרף אפרים בולמש, מחזיק תיק האכיפה והפיקוח בעיר. "לא ייתכן שכל שני וחמישי כנופיות הטרור הפלילי מרימים ראש. אני קורא לשר לביטחון לאומי ולמפכ"ל המשטרה להפנות כל כוח משטרתי אפשרי לעיר נתניה".