מעל 100 ראשי רשויות בהן נתניה לבנט: בטל בידודים מיותרים לתלמידים

פורום ה-15, אליהם הצטרפו למעלה מ-100 ראשי רשויות, פנו לראש הממשלה ולשר הבריאות לשנות מתווה הבידודים לתלמידים; להבטיח רציפות בלימודים ובשגרה לתלמידים

0
205
ראש העיר נתניה מרים פיירברג-איכר. צילום רן אליהו

פורום ה-15 המורכב מ-15 הרשויות הגדולות בישראל, פנו לראש הממשלה ולשר הבריאות על מנת לשנות את מתווה הבידוד לתלמידים. בפנייתם ביקשו ראשי הרשויות שרק מי שימצא חיובי יכנס לבידוד. זאת בהתאם להנחיות קיצור הבידוד העדכניות.

לפניית פורום ה-15, בהם ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר, הצטרפו למעלה מ-100 רשויות נוספות ברחבי הארץ.

בפנייתם מסרו, כי "חובתנו להבטיח רציפות בלימודים ובשגרה לתלמידים ולצוותים, הבטחת שלומם ובריאותם. החזרת תחושת הביטחון יחדם עם הבטחת שלומן ובריאותם של התלמידים והצוות, הכרחית ותקבל משנה תוקף עם החלת מתווה בדיקות סדור הנסמך על תכנית מגן חינוך".

לצורך כך כתבו ראשי הראשויות בפנייתם, כי "יש להכיל מתווה בדיקות סדיר – מוסדי בתוך בתי הספר, או על ידי חלוקת ערכות לתלמידים ולצוותים לצורך מערך בדיקות ביתיות סדירות. לצד הבדיקות, יש לוודא, כי רק מי שימצא חיובי יכנס לבידוד בהתאם להנחיות קיצור הבידוד העדכניות".

עוד ביקשו, שכל התלמידים והצוותים שימלאו שליליים, ימשיכו לפקוד את מוסדות החינוך בלימודים כשגרה. ראשי הרשויות הדגישו, כי הנחת היסוד חייבת להיות בדיקות מהירות וללא עלות למשפחות.

זאת ועוד מסרו בפנייתם, כי "החלטת הממשלה הנוגעת לקיצור הבידודים נוסעת מתהליך קבלת החלטות שכלל רכיבים רבים, תוך שקילת הסיכויים והסיכונים. יש לתת את הדעת על השלכות ההחלטות על מערכת החינוך ולהשלים את המלאכה לאור הנתונים הקשים שמצביעים על פגיעה ודאית הנוסעת מריחוק חברתי ובדידות".

ראשי הרשויות קראו לראש הממשלה ולשר הבריאות לא להשאיר את מערכת החינוך מאחור. "הרשויות המקומיות והעומדים בראשם, קוראים לכם להציב את החשיבות לרצף חינוכי ובריאות נפשם של הילדים בראש סדר העדיפויות. לצד הבטחת שלומם ובריאותם לבטל את הבידודים ולהכיל את תכנית מגן חינוך על כלל בתי הספר והגנים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן