מנכ"ל חברת החשמל: קווי המתח הגבוה בקדימה צורן יוטמנו

את הדברים אמר מאיר שפיגלר, במסגרת ישיבת עבודה מקצועית שקיים במועצת קדימה צורן; קרן גרין: יסייע רבות לשיפור תשתיות החשמל, לנראות ולבטיחות. 

0
1723
ראש מועצת קדימה צורן קרן גרין בפגישה עם צמרת חברת החשמל להטמנת קווי המתח הגבוהים ביישוב.

מנכ"ל חברת חשמל, מאיר שפיגלר, אישר כי חברת החשמל תטמין את קווי המתח הגבוה החוצים את קדימה צורן באדמה. את הדברים אמר במהלך פגישת עבודה מיוחדת אותה קיימה ראש המועצה קרן גרין. במהלך הישיבה העלתה גרין את דרישותיה לשיפור ולייצוב תשתיות החשמל.

המנכ"ל שפיגלר הגיע יחד עם מנהל המחוז אהרון שיפר ומנהל התפעול של המחוז דודו טוהר. בפגישה קיבל סקירה מקיפה על היישוב קדימה-צורן. זאת לצד האתגרים איתם מתמודדת המועצה בתחום החשמל.

במהלך הפגישה ציין שפיגלר, כי ברחובות הראשיים ביישוב  תממן חברת החשמל את עלות ההטמנה של כבלי החשמל. בנוסף, קיבל את עמדת המועצה והנחה כי השכונה החדשה "נוף השדות" תקום ללא עמודי חשמל עיליים.

הפסקות חשמל חוזרות ונשנות באזור השרון

נושא הפסקות החשמל החוזרות באזור השרון, עלתה אף היא. לדברי שפיגלר, חברת חשמל נמצאת בתהליך להקמות תחנות משנה באזור כולו. ביישוב קדימה צורן שטח ייעודי לתחנת משנה באזור התעשייה המערבי. לבקשת גרין, הנחה המנכ"ל את חברת החשמל להקדים את לוח הזמנים. זאת, בדגש על הקמת תחנת המשנה ביישוב. מהלך זה יצמצם משמעותית את ניתוקי החשמל בטווח הארוך.

גרין מסרה מערכת האתר נתניה און ליין – ksn, כי "חברת החשמל תקצה תקציב לבדיקה תרמוגרפית. בדיקה ייחודית ויסודית זו, תאפשר טיפול נקודתי בהתאם לממצאים. טיפול שייתן מענה מיידי לניתוקים ולהפסקות חשמל".

קדימה צורן צפויה לאכלס בשנים הקרובות את השכונה החדשה נוף השדות בדרום מערב קדימה. בשלב הראשון צפויים להתאכלס כ-400 יח"ד בבניינים נמוכים ובחלקם גם בבתים פרטיים. בשכונה עתידים להיבנות קרית חינוך חדשה ופארקים רחבי ידיים. גידול של מאות משפחות נוספות מחייב היערכות מוקדמת גם מבחינת תשתיות חשמל. זאת, בדגש, על היקף אספקת החשמל. להטמנת קווי המתח הגבוה יתרונות רבים. הן מבחינה בטיחותית, הן מבחינת שיפור בהולכת החשמל והן מבחינת נראות.