ממתק טוויקס קרמל בציפוי שוקולד

0
1178
ממתק_טוויקס_נתניה_מבשלת
צילום fotolia

אני מודה ומתוודה, אני מכור לטוויקס. כילד נהגתי ללכת למכולת השכונתית ולקנות לי טוויקס, וכיום… גם. האמת, שדרך ההכנה של טוויקס פשוטה וקלילה. מדובר במנה המורכבת משלושה חלקים. החלק הראשון הוא הבסיס: מעין ביסקוט פריך. החלק השני הוא הקרמל. יש כאלה שאוהבים את הקרמל עם אגוזים (מישהו אמר אגוזי?) או עם פירות יבשים. אני אוהב את הטוויקס של טבעי. בטעם קרמל. אז בהזדמנות, שאתם קופצים לסופר השכונתי, תצטיידו במרכיבים הנדרשים, שימו על עצמכם סינר מטבח, תעלו את המתכון ותתחילו לבשל…

מתכון לממתק טוויקס – קרמל

מרכיבים לבסיס:

227 גרם חמאה

85 גרם אבקת סוכר
כפית תמצית וניל
250 גרם קמח רגיל
חצי כפית מלח

מרכיבים לקרמל:
מיכל חלב מרוכז וממותק
180 גרם סוכר חום
80 גרם חמאה
30 גרם גלוקוזה

מרכיבים לציפוי שוקולד: 
300 גרם שוקולד חלב

שלבי הכנה:
מתחילים בבצק. משלבים את אבקת הסוכר והחמאה במעבד מזון, מוסיפים את שאר המרכיבים ומעבדים עד לקבלת בצק אחיד. מרפדים תבנית ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות לזמן של עשרים דקות.

להכנת הקרמל מבשלים בסיר בחום בינוני את כל המרכיבים ומערבבים עד לקבלת צבע ענברי ועד לקבלת מרקם סמיך. מוזגים על הבצק המוכן בזהירות רבה (למניעת כוויות) ומכניסים למקרר לשעה לייצוב הטופי.

מוציאים, חותכים עם סכין ארוך וחד לצורה של אצבעות טוויקס – כך שתיראו בקווי החיתוך את תחתית התבנית. ממיסים שוקולד חלב בחום נמוך (אפשר להוסיף כף או שתיים חלב (לא יותר) לקבלת מרקם חלק יותר. מוזגים, מצננים ומכניסים שוב למקרר עד להגשה.

חברות וחברים יקרים, אתם יותר ממוזמנים לשתף אותי בחוויות שלכם כאן, באתר נתניה און ליין – ksn, בבלוג שלי נתניה מבשלת עם סער אהרוני  בא לכם להתכתב? אני זמין גם בוואצאפ 052-5808729

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן