מלחמת עזה: נתניה קלטה 57 משפחות ו-97 עולים בודדים חדשים

אסון השבת השחורה וימי המלחמה הקשים – לא שיבשו את תוכניותיהם של העולים החדשים שהתכוננו להשתקע בנתניה עוד לפני המלחמה. כך קובע ג'ורג' דובין

0
2644
ג'ורג' דובין, ראש מינהלת קליטת עולים חדשים בנתניה
ג'ורג' דובין

אסון השבת השחורה וימי המלחמה הקשים – לא שיבשו את תוכניותיהם של העולים החדשים שהתכוננו להשתקע בנתניה עוד לפני המלחמה. כך קובע ג'ורג' דובין. 

לדברי ג'ורג' דובין, ראש מנהלת הקליטה בעיריית נתניה, קצב קליטת העלייה נמשך ואף מתחזק. מאז תחילת הלחימה הגיעו לנתניה 97 עולים בודדים. בנוסף, 57 משפחות ביניהם 18 ילדים ובני נוער עד גיל 18. העולים החדשים הגיעו מעשר ארצות. רוסיה, צרפת, אוקראינה, ארצות הברית, ארגנטינה, תאילנד, אוזבקיסטן, מרוקו, לטביה וברזיל. העולים מקבלים סל קליטה ומלווים על ידי מלווי העולים בכל השפות.

דובין ציין למערכת נתניה און ליין – ksn, כי המגמה החיובית נמשכת. "לנוכח גילויי האנטישמיות בעולם, היקף העלייה לנתניה ולישראל לא יצטמצם. הוא דווקא יגדל, כפי שהיה בסבבי המלחמה בעבר".

דובין הוסיף, כי  "אנו עושים כל מאמץ לקליטה מיטבית של העולים החדשים. זאת, מתוך ראיית חשיבות המשימה הציונית שנמצאת עתה על סדר היום. עיריית נתניה כרשות קולטת עלייה, עושה את מירב המאמצים לסייע לעולים להשתלב בחברה הישראלית. נתניה אף מעודדת עולים נוספים להגיע לעיר. חשוב לי להדגיש, כי בישיבה שנערכה עם מנכ"ל משרד הקליטה בשבוע שעבר, הוא נתן פנים למספרים. הוא ציין שהביקוש לעליה גדל מאוד מתחילת המלחמה. בצרפת פי 5, בארה"ב פי 3 ובארצות אחרות באחוזים גבוהים אף יותר".

אגף הקליטה הוא אגף ייעודי המטפל ומעניק ליווי וסיוע שוטף לעולים. זאת, בליווי משרד הקליטה, המלווה את פעילות האגף בתוכניות מלווי עולים ותוכניות ממוקדות לאוכלוסיית שונות.
הליווי הוא אישי. במקביל, האגף מקיים קשר צמוד עם כל העולים שהגיעו בשנה האחרונה על מנת לראות אם הם צריכים עזרה ולסייע במידת האפשר.

כמו כן, לאחר הפסקה של שבועיים בפעילות השוטפת בשל המלחמה, האגף ממשיך בפעילות ב"בית העולה" ובאולפן – לימודי עברית, סיוע בהתמודדות עם מצבי לחץ, חוגים לילדים
פעילות לילדים ונוער. הכול בהתאם למדיניות פיקוד העורף.