מכבי נתניה: יוסי דורון לא מאמין בקסמים

3
427
חבר מועצת העיר נתניה, יוסי דורון

 

איש העסקים, חבר המועצה יוסי דורון, עסוק בימים אלה עד מעל לראש. כממונה על החופים הוא מטפל באין-ספור עניינים הקשורים לעונת הרחצה (וגם למסיבת החוף הראשונה המתוכננת), בכובעו הציבורי השני הוא בקשר ישיר ויומיומי עם אנשי מכבי נתניה כחבר דירקטוריון. בראיון מיוחד לתא כתבי הספורט של נתניה און ליין – נתניה און ליין, הוא מדבר – גם על דרך קבלת ההחלטות.

הצעד החד-צדדי בו נקטה ראש העירייה הצילה את הקבוצה, בשלב זה, מפירוק. האם עיריית נתניה תערוב לחוב של מכבי?

"הכל מתחיל ונגמר בניהול בכלל וניהול נכון בפרט. עיריית נתניה לא תיקח הלוואה וגם לא תערוב על הלוואה, אלא תעביר את התמיכה הקבועה שמקבלת הקבוצה כמו בכל השנים האחרונות. ראש עיריית נתניה התערבה בעניין, מכיוון שהקבוצה יקרה לליבה. לאור העובדה, שהעירייה מעבירה תקציבים קבועים, הייתה לנו את כל הזכות להתערב. הקבוצה תתנהל בשני מישורים: מצד אחד תקציב הקבוצה ומצד שני זה החזרי החובות שכמובן נעשים על-ידי גיוס אדיר של כספים. בעניין זה, ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, מגייסת תרומות ותקציבים מהמון אנשים נפלאים שמאוד רוצים לעזור לקבוצה לצאת לדרך חדשה. הרוח החדשה הזו ויכולתה של ראש העיר לרתום אנשים, הביאה גם למצב בו יושאלו לנו שחקנים ללא תמורה. אני לא מאמין בקסמים, אלא בעבודה קשה. כך גם ראש העיר".

מהי לדעתך הסיבה העיקרית בעטיה התערבה ראש העיר בצורה כל-כך חדה – מעבר למשפט הקבוצה יקרה לליבה?

"ראש העיר רואה במכבי נתניה חלק בלתי נפרד מהעיר, מהמורשת, מההיסטוריה ומהעתיד. היא מעודכנת ותמיד מתעדכנת. החלטתה להתערב בצורה כל-כך חדה נבעה, בין השאר, מעיקרון בסיסי. במשך שנים ארוכות עיריית נתניה תומכת תקציבית בקבוצה. בכל פעם, בו הקבוצה נקלעה לקשיים, פנו אליה. אולם, כשהכל התנהל על מי מנוחות לא טרחו להתייעץ עם עיריית נתניה, יש לזכור, כי מדובר בקבוצה שבעיקרון היא קבוצה פרטית. לאחר שבחנה את המצב לעומק ושמעה ושוחחה עם אנשים רבים, בהם גם אוהדים, היא קיבלה תמונה מקיפה. אז היא החליטה למתוח קו ועשתה את מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב: לקבוע דרך, להציב את האנשים הנכונים ולעצור את מחול השדים וכדור השלג הענק שהחל להידרדר. לפיירברג יכולות ניהול מדהימות, ויש לה התכונה החשובה ביותר – לטעמי – בניהול: היכולת לשלב בין ניתוח מדויק, אומץ רב לקבל החלטות קשות ולהציב אנשים שיובילו את הספינה לאן שהיא מכוונת. בכך שיצרה בהתערבותה "שקט תעשייתי" אמיתי, היא שילשה בפועל את הסיכויים לייצוב הקבוצה שבמצבה הקודם, ככל הנראה, הייתה מתפרקת".

בכל שני וחמישי מדווחת התקשורת על התעניינות של אולגירך או אנשי עסקים ברכישת הקבוצה. עד כמה מידע זה אמין?

"פיירברג-איכר נפגשה, נפגשת ומשוחחת עם אנשי עסקים רבים בארץ ובחו"ל בניסיון למצוא לקבוצה בעלי בית חדשים או משקיעים רציניים. ברגע שראש העיר תסגור, תצא בוודאי הודעה מסודרת. בעיריית נתניה, אם שמתם לב, לא מכחישים ולא מאשרים וכשזה יגיע, זה יגיע. כשמדובר בנושאים רציניים וכבדי משקל, לא תמיד 'הברברת' מסייעת".

 עד כמה אתה מעורב בניהול עם אוסידון?

"אוסידון אדם מדהים ויש לו זכויות רבות בהרמת הקבוצה והבאתה למה שהיא היום בתוך כחודש. אני מעורב במידת הצורך ומסייע כמידת יכולתי בכל דבר בו אני מאמין שאני יכול לסייע".

האם, להערכתך, יישאר תקציב לחזק את מכבי נתניה מעבר לשחקנים שכבר הוחתמו ועד כמה אתה מרוצה מהיכולות המוצגות במחנה האימונים?

"לשאלת התקציב, התשובה היא כן. מכבי נתניה פועלת על-בסיס תכנית שהוגדרה מראש, עם תקציב שפוי. הקבוצה תתחזק בתפקידים בהם היא צריכה חיזוק, ביניהם, חלוץ. אני בארץ ואני מתעדכן באופן שוטף בנעשה באימונים. אם המאמן שלומי דורה והסגל המקצועי מרוצים, בשלב זה, מהתוצאות – לאור הזמן הקצר יחסית בו נבנה הסגל הנוכחי, אז גם אני מרוצה".

אפרופו שלומי דורה, עד כמה התאכזבת מאי-מינויו של בני לם כמאמן הבוגרים? והאם נתניה חופים תגיע לגמר?

"מרגע שהתקבלה החלטה, כולם – כולל בני לם – יישרו קו ועומדים מאחורי שלומי דורה ולרשותו של שלומי דורה. מכבי נתניה גדולה יותר מכל פרסונה כולל אני ואין יוצא מן הכלל. בני לם הוא חבר יקר ואיש מקצוע מעולה. אני מאמין, שבסוף תינתן לבני ההזדמנות לאמן בבוגרים. הוא גם צעיר וגם מוכשר. בעניין קבוצת מכבי "דורון מוטורס" נתניה בכדורגל חופים, אני מאמין שגם השנה נגיע לגמר. הבאנו שחקן חיזוק נוסף מנבחרת ספרד. אם נזכה בגביע (בפעם השלישית) אהיה מאושר, וגם אם חס וחלילה לא, אהיה מאושר – כי תמיד יש לאן לשאוף ומה להשיגק".

 

3 תגובות

  1. יוסי הוא אדם רציני ,מקצועי ובא לעבוד , אם מכבי ישכילו ללכת לפי ההנחיות שלו , הקבוצה תתחיל לצאת מהמשבר …

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן