מיקרוסופט: בי"ס ויצמן דוגמא לקדמה טכנולוגית

0
153
בי
ילדי בי"ס ויצמן - פרויקט מיקרוסופט. צילום יח"צ

הודות לקדמה הטכנולוגית, שהוטמעה בחיי היום יום בבית ספר ויצמן בבמועצה האזורית חוף השרון, נבחר בית הספר על ידי מיקרוסופט כבית ספר המהווה דוגמא (Microsoft showcase school)

אחת מהדוגמאות היא פרויקט למידה שיתופית בינלאומית של תלמידי כיתות ו', הנקרא Global Enterprise Challenge. מדובר במיזם יוצא דופן, המחבר 32 בתי ספר מ-20 מדינות ברחבי העולם לפרויקט חינוך גלובאלי אחד, אותו מובילה מיקרוסופט בשיתוף עם בית ספר באנגליה.

במסגרת הפרויקט הוקם תאגיד בינלאומי, המונה 10 חברות, שמייצרות מוצרים שונים. בתי הספר תפקדו בו כחברות בנות, שאחראיות על כל התהליכים הכרוכים בניהול עסק החל מהכנת תכנית עסקית למוצר שהוטל עליהם, דרך פיתוח ועיצוב המוצר לפי ראות עיניהם של התלמידים, גיוס תקציב, ייצור, שיווק ומכירות. הם הציגו אותו באנגלית בפני הדירקטוריון הבינלאומי של החברה ובפני בתי ספר מכל העולם, והסבירו את הרציונל שעמד בבסיס ההחלטות השונות שקיבלו. צוות של תלמידי בית הספר ויצמן נבחר לאחד מ-16 הצוותים הטובים ביותר מבין 250 צוותי תלמידים על ניהול וביצוע מוצלח של המיזם.
.
איריס ויינטראוב, רכזת התקשוב של בית הספר, הציגה עם התלמידות אביה מלכה וניבי מצגר את התשתית הטכנולוגית של בית הספר והשימושים שעושים בה המורים והתלמידים, בכנס "קידמת הכיתה" של מיקרוסופט, שהתקיים לאחרונה בבית מיקרוסופט ברעננה.

ויינטראוב הסבירה: "בית הספר שלנו, מנוהל באמצעות האינטרנט. לכל חבר בקהילת בית הספר – עובדים, תלמידים והורים – יש שם וסיסמת כניסה לאתר האינטרנט. מערכת השעות הבית ספרית על השינויים בה מנוהלת על גבי האתר, וכמוה גם הקצאת חדרי הלימוד לכיתות השונות, וניהול רשימות הנוכחות בכיתות, התעודות הייחודיות של בית הספר נעשות באתר הצוות, בו אף קיים ארכיון מידע של המורות . כל תלמיד, החל מכיתה ג, שומר את כל חומר הלימוד בענן, ומתנסה בסביבות עבודה שיתופיות לביצוע מטלות הלימודים. התלמידים עובדים עם מחברות דיגיטליות, שבאמצעותן כל הכיתה יכולה לעבוד בשיתופיות, וכל תלמיד יכול לעבוד באופן פרטני מול המורה שלו. בית הספר עובד על מערכת ההפעלה Windows 10 , ומשתמש בחבילת Office 2016. בית הספר שלנו שם לו למטרה לעמוד בהמלצתו של דו"ח ה-OECD בתחום החינוך, להכשיר את הילדים שלנו לעבודה בסביבות טכנולוגיות מורכבות, שלהן יידרשו בעתיד".

אלי ברכה, ראש המועצה האזורית חוף השרון, הוסיף ואמר כי "אנו משקיעים מאמצים ומשאבים רבים לחינוך ילדינו למצוינות, הן לימודית והן ערכית. התוצאות ניכרות בשטח מדי יום. אני גאה בתלמידי ויצמן, המייצגים את המועצה שלנו ואת ישראל בכלל בכבוד רב. הילדים מהווים , למעשה, שגרירים, המציגים את הפנים היפות של ישראל".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן