מאות השתתפו בסדנאות מד"א להגנה עצמית

0
81

בימים רביעי וחמישי, בשבוע שעבר, נערכו בעשרות תחנות מד"א ברחבי הארץ שורה של סדנאות חינמיות לציבור הרחב במטרה להקנות למשתתפים את הכלים להגשת עזרה ראשונה לפצוע על רקע המצב הרגיש ושורות פיגועי הטרור ברחבי הארץ. בנתניה התקיימה הסדנה ביום חמישי וההיענות היתה גבוהה.

הסדנאות המיוחדות שהועברו בעקבות המצב בעשרות תחנות מד"א ברחבי הארץ ובנתניה, משכו מאות משתתפים מטרת הסדנאות להקנות לציבור הרחב כלים לסייע לפצוע בעזרת מספר פעולות פשוטות ולהתגונן בפני תקיפה

במהלך הסדנאות, קיבלו מאות המשתתפים הדרכה ממדריכי מד"א על טיפול בפציעות קשות כגון פצעי דקירה וירי, כיצד לעצור דימומים, כיצד להזעיק כוחות מד"א ועוד. בנוסף, בזכות שיתוף פעולה עם איגוד הג'ודו זכו המשתתפים גם להדרכה על עקרונות ההגנה העצמית ממאמני האיגוד.

הסדנאות זכו להיענות גבוהה מאו, כ- 800 משתתפים לקחו חלק בהדרכות בכל רחבי הארץ ובסופן קיבלו המשתתפים תעודות השתתפות מטעם מד"א.

חובש רפואת חירום במד"א, ירדן דהרי, שהדריך את הסדנה בתחנת מד"א בנתניה מסר, כי "חשוב לנו שהציבור הרחב יבין שכל אחד יכול להציל חיים. לכן בסדנה הזו נתנו למשתתפים את הכלים להעניק טיפול רפואי ראשוני בסיסי לפצוע, והסברנו כיצד בעזרת כמה פעולות פשוטות ניתן למנוע הדרדרות במצבו. אני מקווה שבעקבות ההדרכה, עוד מאות אנשים יהיו מסוגלים לתרום למשימת הצלת החיים במדינת ישראל".

מנכ"ל מד"א, אלי בין, מסר: "ישנה חשיבות רבה לכך שכל אחד ואחת מתושבי ישראל יוכל להציל חיים במידת הצורך. השניות הראשונות לאחר אירוע עם נפגעים הן הקריטיות ביותר וככל שיותר אנשים ידעו כיצד לסייע נוכל להגדיל את סיכוי הצלת חייהם של הפצועים. אני מקווה שימי ההדרכה המיוחדים בשיתוף איגוד הג'ודו הוסיפו למעגל הצלת החיים עוד מאות אנשים נוספים וקורא לציבור הרחב להגיע להדרכות של מד"א ולהבין את העקרונות הבסיסיים של העזרה הראשונה על מנת שנוכל יחדיו להציל כמה שיותר חיים במדינת ישראל."

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן