מיזם car2go בנתניה כבר לא – הדו"חות כן

כבר לפני כחודשיים סיימה חברת CAR2GO את החוזה מול עיריית נתניה; עשרות חניות אמורות היו לחזור לתושבים. אלא, שעיריית נתניה טרם הסירה את השילוט.

0
321
חברת car2go. צילום יח
חברת car2go. צילום יח"צ

כבר לפני כחודשיים סיימה חברת CAR2GO את החוזה מול עיריית נתניה; עשרות חניות אמורות היו לחזור לתושבים. אלא, שעיריית נתניה טרם הסירה את השילוט.

עם כניסתה של חברת CAR2GO לנתניה, החברה שהציעה רכב שיתופי חשמלי, מיהרה עיריית נתניה לסמן עשרות חניות מתאימות בכל רחבי העיר. בין השאר, במקומות וברחובות אסטרטגיים רבים. הכותרות באותה עת, רגע לפני הבחירות המקומיות באוקטובר 2018, מלאו בחברי מועצה שגזרו קופון של יח"צ.

התושבים במרכז העיר, הסובלת ממחסור חמור בחניות, לא התרגשו מהיח"צ העצמי ובאותה עת הקימו קול צעקה. מצד אחד, בעירייה ניסו לשכנע בחשיבות השירות. מנגד, ניסיון העבר בשירותים דומים בנתניה מעולם לא צלח. כך, למשל, ניסיון האופניים השיתופיים ועוד אין ספור ניסיונות שנעלמו כלעומת שבאו.

לפני כחודשיים פקע ההסכם בין חברת car2go לבין עיריית נתניה. הוא לא חודש. בניגוד לתקופה בה נכנסה החברה, שכאמור בעיריית נתניה פרסמו זאת. הפעם, בעירייה לא עדכנו את התושבים. עם פקיעת ההסכם, אמורים היו החניות לחזור לשימוש התושבים. מקומות החניה, כידוע, אלה הפזורים ברחובות ובחניונים ציבוריים, מסומנים עם צבע אחר – כולל שילוט.

חודשיים אחרי ונדמה, כי השילוט טרם הוסר – כך גם צבעי הסימון על שפת המדכה והכביש. התוצאה: תושבים שומרי חוק נמנעים מלהחנות במקום, ואילו נהגים שפחות מתייחסים לשילוט כן. אלא, שאליה וקוץ בה: מתברר, כי לפחות עד לפני שבועיים, ישנם נהגים שקיבלו דו"חות על חנייה במקום אסור. למה? כי מלבד השילוט שעדיין נמצא וכל הסימונים, חלק מפקחי העירייה לא עודכנו.

בעיריית נתניה החלו בימים אלה להסיר את השילוט. ומה עם עשרות עמדות טעינה חשמלית לרכבים? התשתית ששימשה את חברת car2go, כך אומרים בעירייה, תישאר. חברת מלגם תחליף את מתקני ההטענה באותם המקומות לטובת בעלי הרכבים החשמליים.