מחדל הקרינה: עד ראש השנה תסתיים הבדיקה

0
74
מחדל הקרינה - נתניה 2014. צילום ויקי קרייבסקי

בעקבות סערת הקרינות בבתי הספר ברחבי העיר, הודיעה היום (ראשון) עיריית נתניה, כי בשבועיים האחרונים פועלת העירייה לטיפול ולתיקון כל הדרוש על מנת להבטיח, שבכל מוסדות החינוך בעיר לא יהיה חשש, ולו הקטן ביותר, לקרינה. עוד נמסר, כי העירייה נמצאת בקשר רצוף עם מפקחי משרד החינוך, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות בעניין.

בעקבות הסערה הפעילה העירייה חמש חברות לביצוע בדיקות קרינה בכל מוסדות החינוך בעיר. כל גני הילדים שנבנו עד 2012 נבדקו ונמצאו תקינים. 80 מתוך כ-100 גני ילדים חדשים שנבנו החל משנת 2012 נבדקו אף הם ועד מחר (שני) תסתיימנה על הבדיקות בגני הילדים.

ב-37 בתי ספר יסודיים, מתוך 52, שנבדקו נמצאו מדדי קרינה מעל תנאי הסוף. מעיריית נתניה נמסר, כי ניתן מענה מיידי וקרינה ובוצעה מיד מדידה חוזרת. לגבי שישה בתי ספר, נמסר, כי על פי תוצאות הבדיקות נדרש טיפול באמצעות לוחות מיוחדים למניעת קרינה. בעירייה שואפים שהבדיקות וכן העבודות יסתיימו עד ראש השנה.

כמו כן בתום ביצוע כל העבודות, תתבצע מדידה חוזרת בכל בתי הספר על ידי חברה נוספת. בעירייה מבטיחים, כי תוצאות הבדיקה החוזרת יתפרסמו.
גם בבתי הספר העל יסודיים לא נסתיימו הבדיקות ונבדקו רק 14 בתי ספר מתוך 25 בתי ספר על יסודיים. גם כאן מקווים בעירייה שהבדיקות תסתיימנה על ראש השנה.
מעירייה נמסר, כי "בהתאם להנחיות ניתן פתרון מיידי בכל בתי הספר שבהם תמצאנה רמות קרינה מעל תנאי הסף. בתום הבדיקות ינותחו הממצאים ואופן הטיפול המתבקש. כל הבדיקות נעשות בתיאום מלא עם מנהלי בתי הספר ונציגות ההורים. גם בשעות אלה הצוותים המקצועיים פועלים כדי לתת מענה לכל הצרכים".
בעירייה מבטיחים, כי בתום הבדיקות תתפרסמנה התוצאות.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן