מדליית ארד למוקי וג'רבי באבו דאבי

0
122
שגיא מוקי. צילום ארכיון באדיבות איגוד הג'ודו הישראלי

ירדן ג'רבי ושגיא מוקי, התקוות הישראליות לאולימפיאדת ריו, ממשיכים לצבור נקודות, מעמד והישגים מרשימים. הג'ודאים מנתניה לקחו חלק בטורניר הגראנד סאלם באבו דאבי כשהם לא מתחרים תחת דגל ישראל אלא תחת דגל איגוד הג'ודו העולמי IJF וזאת בשל סיבות ביטחוניות. השארת דגל ישראל בבית ככל הנראה רק תרמה למוטיבציה ולרצון של השניים לנצח ולזכות במדליה בטורניר הנוכחי. ג'רבי שגברה על יריבתה ההולנדית בדרך למדליית הארד, תוך 44 שניות בלבד, פרצה בבכי לאחר הזכייה ואמרה:

"ברגע שידעתי שלא אתחרה תחת דגל ישראל, ההרגשה שלי הייתה כואבת והיה לי קשה, אבל זה כל כך חשוב להתחרות. לזכות על האדמה הזו זה הרבה יותר חשוב מלא להתחרות כלל.  כבר יומיים יש לי צביטה בלב לראות את חבריי לנבחרת מתחרים תחת דגל האיגוד העולמי, זה עיצבן וכאב לי".

"כשניצחתי בקרב על מדליית הארד פרצתי בבכי, היה לי כל כך קשה עם ההרגשה הזו שאני לא תחת הדגל שלי והמדינה שלי, אבל היום יותר מתמיד היה חשוב להתחרות, לנצח ולהוכיח לכולם שעצם ההשתתפות פה היא הניצחון הגדול ביותר".

שגיא מוקי גבר על יריבו הבלגי, דירק ואן טיכלט, אמנם בקושי אך מה זה משנה. בסופו של דבר מוקי מצא עצמו על הפודיום לאחר שצבר עונש אחד בלבד לעומת יריבו שצבר שניים. בשורה תחתונה חתם מוקי יום מוצלח בהחלט והוסיף עוד מדליה לאוסף. ההתרגשות שהציפה את מוקי בסיום לא מנעה ממנו להגיב גם כן על סוגיית דגל ישראל: "אמנם לא היה עלינו דגל ישראל בשום מקום, אבל גם בלי הדגל המדינה מאוד קרובה ללב שלי. הרגשתי שאני מייצג מדינה שלמה. אי אפשר למחוק אותנו…"

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן