מאות תאונות במעורבות משאיות ואוטובוסים בנתניה בעשור האחרון

בעשור האחרון אירעו בתחומי העיר נתניה למעלה מ-400 תאונות דרכים במעורבות אוטובוסים ומשאיות; 16 מתוכן קטלניות; בשנת 2020 אירעו בנתניה 30 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מהן ארבע קטלניות

0
80
צילום עמותת אור ירוק

נתונים אלה פורסמו על ידי עמותת אור ירוק. זאת בעקבות תאונת הדרכים הקטלנית בה היה מעורב אוטובוס. בתאונה נהרגו מורן בן אלי, ילדיה ונהג האוטובוס, אשר בסון.

התאונה המזעזעת הזו מצטרפת לעשרות תאונות קטלניות, מדי שנה, בהן מעורבים אוטובוסים ומשאיות.

מנתוני עמותת אור ירוק עולה, כי קרוב ל-3,000 תאונות דרכים במעורבות רכבים כבדים (טנדר, טרנזיט, אוטובוס ומשאית במשקל 3.5 טון ומעלה) מתרחשות בממוצע מדי שנה. כ-130 מהן קטלניות בהן יש הרוג אחד לפחות.

למעלה ממחצית מהתאונות מתרחשות בתחום העירוני. 1,676 תאונות במעורבות משאיות ואוטובוסים מתרחשות בתחומי הערים והישובים מדי שנה בממוצע. מתוכן כ-44 תאונות קטלניות.

בשנת 2020 התרחשו בכבישי ישראל 2,079 תאונות דרכים במעורבות של משאיות ואוטובוסים מתוכן 93 תאונות דרכים קטלניות. על פי הנתונים, בתחום הערים והישובים אירעו, בשנה זו 1,195 תאונות במעורבות רכב כבד, מהן 37 תאונות קטלניות.

עוד עולה מנתוני אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס, כי בעשור האחרון (2011-2020) אירעו בנתניה 404 תאונות דרכים במעורבות משאיות ואוטובוסים. מתוכן 16 תאונות קשות (בהן לפחות אדם אחד נהרג). בשנת 2020 אירעו בעיר 30 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים מהן ארבע קטלניות.

להטמיע את הטכוגרף הדיגיטאלי

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק. "כלי הרכב הכבדים מעורבים בתאונות דרכים קטלניות בשיעור ניכר מאשר חלקם במצבת כלי הרכב בישראל. במשך שנים רבות הזניחו במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים את תחום הרכב הכבד. הדבר יצר מחסור גדול בנהגים. המציאות היומיומית היא של נהגים שנאלצים לעבוד שעות רבות על ההגה. לעיתים גם 17 ו-18 שעות. חלקם נוהגים בכלי רכב לא תקינים, עם משקל עודף וכמעט ללא פיקוח מצד המשטרה ומשרד התחבורה. לכלי הרכב הכבדים פוטנציאל לתאונות קטלניות מרובות נפגעים, ממש כמו בפיגועי טרור. למרות שהנתונים חדים וברורים וידועים לכל, מעט מאוד נעשה כדי לקדם את רמת הבטיחות של משאיות ואוטובוסים ולצמצם את מספר הנפגעים הגבוה".

"משרד התחבורה והבטיחות בדרכים גורר רגליים בכל הקשור להטמעת הטכוגרף דיגיטאלי. אותו מכשיר שמנטר את מהירות נסיעת כלי הרכב ואת שעות העבודה של הנהג. מכשיר שיכול להביא להפחתה משמעותית בתאונות הדרכים הנגרמות מעייפות הנהג. למרות התאונות הקטלניות שאירעו בשנים האחרונות לא בוצעו חקירות עומק כדי להבין את הכשלים ולתקנם. כבר מזמן היה צריך לקיים חריש עמוק. להפוך את כלי הרכב הכבדים לבטיחותיים יותר על ידי הטמעת הטכוגרף. תוספת של ניידות בדיקות בצידי הדרכים, ענישה מרתיעה גם על בעלי משאיות ואוטובוסים שמאלצים נהגים לנהוג מעבר לשעות המותרות בחוק".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן