לקה בהתקף לב בזמן נסיעה – ניצל ממוות בזכות דפיברילטור

אוריאל ראובנס (60), עוזר לנהג משאית, התמוטט במהלך נסיעה שגרתית בכניסה לקיבוץ גבעת חיים איחוד. חייו ניצלו בזכות דפיברילטור.

0
292
אוריאל ראובנס ושכניו, אנשי מד
כך הצילו אנשי מד"א את חייו של אוריאל ראובנס

השבוע, לרגל יום הדפיברילטור הבינלאומי, התקיים מפגש מרגש. אוריאל ראובנס, עוזר נהג משאית, פגש את אנשי מד"א שהצילו אותו ממוות.

המקרה ארע בחודש נובמבר האחרון. אוריאל ראובנס התמוטט במהלך נסיעה שגרתית בכניסה לקיבוץ גבעת חיים איחוד. חייו ניצלו בזכות דפיברילטור. נהג המשאית שהיה איתו הבחין מיד במה שקורה, מיהר לעצור בצד וחייג למוקד 101 של מגן דוד אדום. שם, הדריכו אותו כיצד לבצע פעולות החייאה. במקביל הזניקו למקום אמבולנס מד"א מהישוב הסמוך גבעת חיים מאוחד וניידת טיפול נמרץ.

כעבור זמן קצר הגיע למקום אמבולנס מד"א בראשות החובשת אורלי קינן. איתה היה בנה, מתנדב הנוער במד"א רועי גימפוביץ. השניים החלו לבצע פעולות החייאה. הם חיברו את מכשיר המפעם (דפיברילטור) ובעזרתו נתנו שוק חשמלי. מכת החשמל גרמה לליבו של אוריאל לפעום מחדש. הוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים הלל יפה בחדרה. רק לאחר הטיפול הרפואי הבינו אורלי ובנה רועי שהם מכירים את אוריאל, שמתגורר במושב סמוך. בשבוע החולף נפגשו אורלי קינן ובנה רועי עם אוריאל ומשפחתו בביתו במושב אחיטוב.

אפשר לומר, שבמפגש בין שלושתכם סגרתם מעגל? 

"בהחלט. הנהג עצר את המשאית באמצע הכביש ומיד תתחיל לעשות עיסויים כפי שהדריכו אותו במוקד 101 של מד"א. תוך דקות הגענו אליו וחיברנו את המפעם במהירות. נתנו מכת חשמל  והלב של אוריאל חזר לפעום. במשך כל הזמן הזה לא זיהינו שמדובר בו ואנחנו מכירים אותו. היינו כל כך מרוכזים בטיפול שלא הבנו את זה בזמן אמת. עבורינו, להגיע לביתו של אוריאל זו סגירת מעגל. המקרים האלה כשמגיעים תוך דקות ומצילים חיים עם מכשיר המפעם, נותנים לנו את הכוח להמשיך ולהציל חיים".