התרעת שווא שנראתה עד נתניה: הופעל הלפיד באסדת לוויתן

ביום שני בשעות אחר הצהריים הופעל הלפיד באסדת לוויתן; האש נראתה למרחקים עצומים; תושבים דיווח על ריח וצריבות בגרון; איגוד ערים: לא נרשמו עליות בעת הפעלת הלפיד

0
421
צילום fotolia

התרעת אש, שהתבררה כהתרעת שווא, היא שגרמה להפעלת הלפיד באסדת לוויתן,  בשעות אחר הצהריים המאוחרות של יום שני. 

האש נראתה למרחקים גדולים מחיפה דרך חריש, קציר, דור, קיסריה, חדרה, נתניה ועד לגעש. מעמותת שומרי הבית נמסר, כי תושבים המתגוררים בזכרון יעקב, בפרדיס ובישובים נוספים הסמוכים לאסדה דיווחו על ריח רע וצריבות בגרון.

בעקבות הפעלת הלפיד נבדקו נתוני הבנזן בתחנות הניטור באזור.

מאיגוד ערים לאיכות הסביבה שרון כרמל, נמסר כי מבדיקת ריכוזי הבנזן הנמדדים בתחנות הניטור של האיגוד בנחשולים ובקיסריה, לא נרשמו עליות כלשהן בריכוזים בעת הפעלת הלפיד. הריכוזים נשארו נמוכים מתחת לרמה של 0.2 חל"ב בממוצע שעתי, ורחוקים מערך הסביבה היממתי, 1.2 חל"ב.

עוד נמסר, כי כיוון הרוח במהלך שעות אחר הצהריים ועד שעת הדיווח היה מערב עד צפון מערב בעוצמה של 3 מטר לשנייה.

"בתחנת הניטור מעיין צבי מכשיר המדידה לא עבר כיול. לכן, חלק מהנתונים דוגלו, בהתאם לתקנות ניטור אוויר של המשרד להגנת הסביבה", הדגישו באיגוד.

אסדת לוויתן ממוקמת כ-10 ק"מ מחוף דור. האסדה נועדה לטפל בגז, אשר יופק ממאגר הגז לוויתן, אשר ממוקם כ-120 ק"מ מחופי צפון הארץ.

עקב קרבתה של האסדה לחופי המדינה וליישובים, יצאו ראשי רשויות ופעילים באזור למאבק להרחקת האסדה מחופי הארץ. במקביל הוקמה עמותת שומרי הבית.

המתנגדים, בין השאר נציגים מטעם עיריית נתניה, דרשו להציב את האסדה על פי באר הקידוח בשדה לוויתן ועצירת הזרמת הקונדנסט לחוף. בין השאר טענו, שמדובר באסון בריאות והפצת מזהמים אל מקומות יישוב.

איגוד ערים שרון כרמל הקים תחנות ניטור אוויר בשלושה אזורים לצורך בדיקות רקע של המזהמים האורגניים. התחנות ממשיכות לנטר באופן רציף.

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן