לניאדו נתניה: תוסף מזון הודי ישפר חיי סוכרתיים

0
478
ד"ר מרק ניבן, מנהל היחידת לסוכרת בבית חולים לניאדו. צילום דוברות בית חולים לניאדו

ד"ר מרק ניבן, מנהל מרכז הסוכרת בבית החולים לניאדו מאשר: בית החולים מבצע מחקר לבדיקת יעילות תוסף מזון הודי, המורכב מעשרה מרכיבים צמחיים שונים, שמטרתו לשפר ולייעל איזון ערכי הסוכר. "אם השערת המחקר שלנו תתברר כחיובית", ציין לנתניה און ליין-ksn ד"ר ניבן: "נוכל לשפר את איכות חייהם של חולי הסוכרת".

מרכז הסכרת ב"לניאדו" , בראשותו של ד"ר מרק ניבן, עובד בימים אל העל מחקר חדש העוסק באיזון מיטבי של רמת הסוכר בדם לחולי סוכרת סוג 2. הטיפול המוצע כיום לחולים אלה הינו מוגבל ובחלקו כרוך בתופעות לוואי לא רצויות. המחקר, שיתפרס על-פני 24 שבועות יבחן את  ההשפעה של תוסף מזון הודי מסורתי על רמת הסוכר בדם. התוסף, DbXell שמו, מכיל עשרה מרכיבים צמחיים ומשמש, כבר עשרות שנים, את הרפואה האלטרנטיבית במזרח הרחוק, לאיזון רמת הסוכר בדמם של חולי סכרת.

תוסף המזון הינו שיפור של מוצר קודם שנבדק במחקר קליני מבוקר בחולי סוכרת בבית החולים מאיר והוכח כיעיל משמעותית בשיפור איזון ערכי הסוכר בחולי סוכרת לא

מאוזנים (תוצאות המחקר התפרסמו בירחון Journal of American College of Nutrition , ירחון רפואי בינלאומי המוביל בתחום הסוכרת). השערות המחקר טוענות, כי התוסף נרקח כבר לפני מאות שנים על-ידי נשים בכפרי הודו.

השימוש בתוסף המזון במחקר אושר על-ידי משרד הבריאות בישראל. לנתניה און ליין-ksn נמסר, כי המחקר מתבצע בשיתוף פעולה עם פרופסור קובי ג'ורג', מנהל המערך הקרדיולוגי בבית החולים "קפלן" שיבחן את השפעת ה-DbXell על מוליכי דלקת שונים בגוף.

"בישראל חיים כיום כ-600,000 איש חולי סוכרת. סוכרת סוג 2 היא מחלה נפוצה שאפשרויות הטיפול בה מוגבלות. אני מאמין, על סמך מחקרים דומים שבוצעו בעבר, כי השערת המחקר שלנו תתברר כחיובית ונוכל לבשר לחולים שקיימת אפשרות טיפול נוספת ובכך לשפר את איכות חייהם" אמר ד"ר מרק ניבן, מנהל מרכז הסכרת בלניאדו – נתניה.

חולים המעוניינים להצטרף למחקר מוזמנים ליצור קשר עם מרכז הסכרת בטלפון 09-8609312